JATKO:[CCF] Vl: [CQ-Contest] RV: PED PILE UP SI MULATOR WORLD CHAMPIONSHIP

Klimoff Timo timo.klimoff@pt3.tempo.mol.fi
28 Apr 2000 08:26:28 +0200

Marko Holmavuo:
>Näköjään tälläisenkin järjestäneet...
>
>73's Marko
>OH4JFN

Tuossa pitkän tauon jälkeen muutama kuukausi sitten kävin imuroimassa netistä:

http://jzap.com/je1cka/ped/index.html

PED:n viitosversion. Aiemmin en saanut nelosversiolla äänikorttia (Soundblaster)
toimimaan tuossa PED:ssa ja kokeilut jäivät sikseen, mutta tällä uusimmalla se
toimi ihan UFB.
Voin suositella. PED antaa RUFZ:ia "aidomman" pileup tilanteen. Lisäksi uudessa
versiossa pitää kopittaa oikein - vääristä rangaistaan pistemenetyksillä CQWW:n
tapaan. Hauskaa on myös, että oman CQ WW tai WPX lokin voi laittaa
vasta-asemiksi, jolloin autenttisuus OH-maahan vaan kasvaa ja kutsutkin ovat
tuoreita.
Asetuksia muuttamalla vaikeutta saa lisää, mutta jo alimmillakin tasoilla sitä
on enemmän kuin riittävästi: aito DX-tunnelma - asemat nimittäin kutsuvat koko
ajan, myös silloinkin kun qso on menossa!
Tuo LU-miesten PED-kontesti-idea on hauska, mutta itse en osallistuisi: 2 tunnin
kisa-aika on armoton: mulla ainakin tulee PED:llä jo hiki 20 minuutin session
(ja runsaan 60 kuson) jälkeen!

73, Timo OH1NOA

PS: Onko kellään kokemuksia VoicePED:stä?

Timo Klimoff, yritysneuvoja/Business Adviser
Satakunnan TE-keskus - Yrityspalvelu ENTER
email: timo.klimoff@te-keskus.fi
       oh1noa@qsl.net (home)
WWW:   http://www.te-keskus.fi
       http://www.ypenter.fi