[CCF] Kontesti kiireitä

Ilkka Korpela Ilkka.Korpela@Helsinki.fi
Mon, 27 Nov 2000 16:36:45 +0200

Juu... toivotaan, että "NOT-IN-LOG" tapaukset opettavat
ko. K3:sta. EA8BH, p40E jne., jotka keikkuvat listojen kärjessä
tuntuivat odottavan aina loppuun asti.

Sama ongelma syntyy, jos antaa heti oman kutsunsa ilman "R" tai "TU":ta.
Itse kokeilin sellaista, että "rookaava" "QSL-message", niinkuin
TRlog-ohjelmassa se on nimetty, oli 25 % nopeampi "OH2BH" erotuksena
CQ-huudon "OH2BH":sta (eli rytmin vaihto ilmaisi rookerin).

35 duplikaattia piti logata - eli jotkut varmasti luulivat,
että ensimmäinen kuso ei ollut rookeri (tai sitten perinteisesti
olin laittanut lokiin naapuri-frekvenssin-äijän kusot).

Jotain tarttis tehdä CQ:n sanomanvaihdolle, mutta lienee niin
että säännöt tältä osin ovat kiveen kirjoitetut. Samoin suosittelisin
36 tunnin sääntöä. 48 tuntia on liikaa ja rajoittaa osanottoa!

Ilkka

--
Ilkka Korpela
Metsävarojen käytön laitos