[CCF] OH-kisat

jukka.kulha@nokia.com jukka.kulha@nokia.com
Wed, 11 Oct 2000 13:59:35 +0300

Tere,

Mukavaa, että muutamista kommenteista on poikinut kohtuullisesti
keskustelua.

Rami otti esille tuon kerhoasian. Se olisi edelleen hyvä ja selkeä reitti
lähteä hakemaan kerhoaktiviteetin avulla uutta verta OH-kisoihin mukaan.
Muistan itse kun aloittelin OH-kisojen workkimista OH1AF:n kerholta muiden
opastuksella, niin silloin ilmassa oli kyllä suuren urheilujuhlan tuntua,
tuli sitten 50 tai 100 QSOa. Pääasia oli se, että ympärillä oli asista
kiinnostuneita, jotka neuvoivat ja toisaalta käyttökuntoinen asema. Olin ns
aloittanut jo aikaisemmin tämän OH-kisojen workkimisen OH7TC:nä,jolloin
tyypillisesti ajettiin kisassa 5 QSOa (1W ja 1 kide 3511). Vasta
oikeanlainen taustaryhmä ja sen innostavatuki sysäsi kunnolla eteenpäin ja
aiheutti kipinän, joka ei ole sammunut.

Heitän pallon edelleen Ramin suuntaan. Ottakaa koppi ja "haastakaa" kerhot.
Myös ns nukkuvia kerhoja pitäisi herätellä mukaan. OH-kisaa varten riittää
kun saa pari radiota ja dipolit ylös. Kerholuokassa (Multi/Multi) on sekin
hyvä puoli, että siinä ei tarvitse lähteä liikkelle yksin. Monille on esim.
lenkille lähtemisen kanssa sama ongelma: yksin ei jaksa lähteä liikkeelle,
mutta jos joku innosta ja vetää mukaann, niin kynnys ylittyy. Porkkana
täysin uusien op. saaminen mukaan olisi hyvä löytää? Toisaalta myös nykyinen
mahdollisuus käyttää second operattoria (ei virallista lupaa) voisi
parhaimmillaan tuoda kokonaan uutta verta OH-hamien ja kisojen
pyörteisiin....

73 de Jukka OH2MA