Fwd:[CCF] TRLog SAC-Cabrillo & SAC vinkkejä

Klimoff Timo timo.klimoff@pt3.tempo.mol.fi
17 Aug 2001 09:59:00 +0300

Jyrki Nieminen  (17.08.01  09:19):
>Testailin eilen TRLogin uutta Post 6.58 ohjelmaa, jossa
>on Cabrillo-konvertteri.
>Lähetetty sarjanumero ei tullut
>näkyviin SAC- Cabrillo-tiedostossa.
>Muuten QSO-tiedot tulivat näkyviin Cabrillo-formaatin
>mukaisesti.  Any advice ?
>
>73 Jyrki OH6CS

Mahtaisiko KA5WSS konvertointiohjelma osata hoitaa homman:
http://www.qsl.net/ka5wss/logconv/

Olen joskus joitain lokeja konvertoinut sillä, en tosin Cabrilloksi, mutta se
osaa TR DAT -> CAB -muunnoksen.

SAC lokit menevät tänä vuonna LA9HW:lle eli niiden kanssa kannattaa olla
tarkkana. Ainakin seuraavia asioita kannattaa huomioida:

- multi-single 10min sääntö: jos vahingossa tulee rikkomus, ehdottomasti
kannattaa merkitä kuso 0 pisteeksi ja kirjoittaa huomautus asiasta
- sarjanumero on oikein lähetetty eli jos asemia on verkossa huolehtii siitä
että numerointi ei mene sekaisin (tosin koska esim. CT ei tue mitään kilpailua
jossa olisi käytössä yhdistelmä sarjanumero, all band & dxcc-maakertoimet, on
tämän huomaaminen erittäin vaikeaa - lokien MERGE kisan jälkeen EI auta!
WAE:ssa huomasin, että CT myös singleoperaattorina lähettää "nykyään"
"mielellään" saman sarjanumeron kahteen kertaan! )
- loki on Cabrillo-formaatissa tai tavallisimpien softien ascii-formaatissa
(http://www.sk3bg.se/contest/saccabr.htm)
- tarkista vielä kaikki vielä kerran

En halua maalata piruja seinille, mutta kokemuksien perusteella LA9HW on kaveri
joka tarkistaa lokisi vain löytääkseen siitä muotovirheen.

SAC2000 tulokset eivät ole vielä lopulliset/viralliset eli jo julkaistuihin
tullee muutoksia. Sarjanumerologiikka on auennut pikkuhiljaa ja korjauksia on
tehty. Lisäksi ruotsalaisten softaan oli jäänyt pieni bugi, joka jätti osan
kertoimista huomioimatta. Hattua pitää nostaa SM3CER:lle ja kumppaneille -
kunhan heidän tarkastusohjelmansa on hiottu lopulliseen kuntoon ja kilpailijat
alkavat lähettää lokinsa Cabrillo-formaatissa, tulevaisuudessa SAC tulosten
pitäisi valmistua nopeasti - vuoden loppuun mennessä?

73, Timo OH1NOA

--
CCF on WWW:               http://www.qsl.net/ccf/
Submissions:              ccf@contesting.com