[CCF] WAE säännöt muuttumassa

Timo Timo" <timo.klimoff@kolumbus.fi
Sat, 25 Aug 2001 11:02:59 +0300

> I personally believe that the number of mults in the current contest
> is just too low for the EU side and we need to change it back to
> what it was, to get a better balance between mults and QSOs/QTCs.
>
> So that will probably happen.
>
> You Scandinavian guys have to suffer anyway except during sunspot
> maximum.
>
> 73 Ben, DL6RAI

Releoin tällekin reflektorille aiemmin tiedotteen WAEDC managerin muuttumisesta ja saksalaisten suunnittelemista sääntömuutoksista. Kuten Benin minulle lähettämästä emailista ilmenee, he todennäköisesti muuttavat (kuten 80-luvulla oli tapana) mm. USA:n kutsumerkkialueet kertoimiksi. Samalla he kyllä vievät kisasta (ne viimeisetkin) vakavasti mukana olevat skandinaavit .. valitettavasti.

Miksikö?
No, Suomesta menestyminen WAE:ssa on sen jälkeen mahdotonta - tai ainakin annettava tasoitus on huomattava. Tämäkin vuoden CW-osassa Keski-Euroopasta ajettiin 80m:lla 3 -  5 US/VE-piiriä enemmän kuin Suomesta (joka kerrotaan WAE-säännöissä neljällä) ja saman verran 10m:llä(joka kerrotaan kahdella). Phonella vaikutus on myös 40m:llä (kerroin kolme).

Ja saksalaisargumentointikin on melkoisen tympeää: "You Scandinavian guys have to suffer anyway except during sunspot
 maximum". (niin, että ei ole oikeastaan väliä vaikka meiltä viedään loputkin mahdollisuudet)

Vaikkei WAE-kisaan olekaan Suomesta allekirjoittaneen lisäksi (CW&SSB) osallistunut kukaan viimeiseen kymmeneen vuoteen, niin jos kannatat vanhojen WAE-sääntöjen säilyttämistä, ilmaise mielipiteesi:
dl6rai@darc.de

73, Timo OH1NOA

--
CCF on WWW:               http://www.qsl.net/ccf/