[CCF] Vs:

Tomi Ylinen OH6EI tomi.ylinen@pp.inet.fi
Thu, 1 Feb 2001 14:25:49 +0200

Kommentoisin tuohon varustelupuoleen että ei ainakaan tehokkaampaan
suuntaan. Meinaan että jos ruvetaan rakentamaan 40:lle asemalle 40:n biimit
niin siinä sitä onkin punnertamista.

Täysin absolut tasaväkisiä asemia on käytännössä mahdotonta rakentaa.
Vaikka vermeet on samat niin jostain lokaatiosta korkeuden tai
maaominaisuuksien takia vetää paremmin kuin toisesta.

Jos oletetaan että etsitään ensin valmiita isäntäasemia niin ilman muuta
sellaisia 20-15-10 biimiasemia on enemmän. 40:n biimejä ei kuitenkaan ole
joka asemalla. Eikä varmaan jokainen jota kysytään suostu isännäksi.

Yksi vaihtoehto on käyttää erilaisia asemia mutta kehittää joku
tasoituskerroin. Ei tietenkään kovin helppo homma mutta teoriassa
mahdollinen.

t OH6EI