[CCF] Avoin kirje SRAL:in kilpailutoimen ohjaajalle.

risto.lund@yle.fi risto.lund@yle.fi
Fri, 11 May 2001 13:08:30 +0300

Avoin kirje SRAL:in kilpailutoimen ohjaajalle.

Moro Hannu.

Sain juuri käsiini toukokuun Vipusen, joka  sai minut hieman epävakaaseen
tilaan.

Ensin hieman vanhempana asiana;  ymmärtääkseni voitin Fone kiertopalkinnon
viime vuonna.
En ole saanut siitä mitään ilmoitusta. Olen käynyt pariin kertaan
kyselemässä pyttyä SRAL:in toimistosta.
Eivät siellä tiedä siitä mitään. Kuinka toimin jatkossa ?

Ja sitten Vipusesta; hämmästyksekseni huomasin,
että jo toisella yrityksellä sait SRAL:in hallituksen hyväksymään
sääntömuutoksen Sainio kilpailuun.
Isoteholuokkaa ei enää ole.  Ei minulla ole mitään 100 watin luokkaa
vastaan.
Itse asiassa, ollessani SRAL:in kilpailutoimen ohjaaja, tämä kilpailuluokka
perustettiin.
Olet julkituonut oman mielipiteesi, että isoteholuokkaa ei tarvita.
Minä olen kuitenkin  sitä mieltä, että myös  "avoin teholuokka"
tarvittaisiin. Jää kaikki tehospekulaatiot pois.

Tämän Juhlakilpailun (Sainio) säännöissä ei ole mainintaa, että se olisi
missään luokassa kiertopalkintojen osakilpailu.
Onko kiertopalkintosääntöjä myös muutettu ? Koska ? Missä ?
Miksi keskellä vuotta ? Nyt ollaan tilanteessa ...,   kuinka käy
kiertopalkinnoille.

Jos vaikka Juhlakilpailu, taas jälkikäteen, hyväksyttäisiin 100 watin
luokan kiertopalkintoon, niin miten käy kilowattiluokan kiertopalkinnon ?
Saanko esimerkiksi minä Fone pytyn omakseni, yhdellä ja ainoalla
kiinnityksellä ? Entä CW pytty, siinä lie useampi kiinnitys ?

Periaateessa sääntöjen muuttaminen on mielestäni ok. Varsinkin kun siihen
on joku peruste.
Nyt Sainion yleiskilpailun muutokset ovat mielestäni itsetarkoitukselliset.
Kiinnostaisi myös tietää, mitkä olivat ne pakoittavat syyt, että uudet
säännöt julkaistiin vain kymmenen päivää ennen kilpailua.

Yritän tukea kotimaankilpailuaktiviteettia tekemällä lokiohjemaa näihin
kilpailuihin.
Kuinka tehdä uudet sääntömuutokset  ohjelmaan, olemassa olevalla ajalla ?
Vaikka jotenkin sen ennättäisin tehdä, niin kuinka suorittaa jakelu
ohjelman käyttäjille ?

Hieman skarppausta Hannu, niin esim: lokien lähetysosoitetta ei tarvitsisi
enää julkaista viikkoa viimeisen lähetyspäivän jälkeen. (Calacucco RA5/01).

Vaikka kirjeeni sävy on hieman sarkastinen, uskon että kotimaankilpailuja
tarvitaan
ja että, me kaikki siinä mukana olevat toivomme sen kehittyvän.

Pilke silmäkulmassa odotan vastauksiasi kyselytulvaani.
Hyvää kesää

Risto  , OH3UU

--
CCF on WWW:               http://ccf.contesting.com