[CCF] kalakukko logs

oh6nj@nic.fi oh6nj@nic.fi
Thu, 4 Apr 2002 10:54:25 +0300 (EEST)

Me OH6K:lla (OH6XX ja minä) tulkitsimme asiaa (ilmeisesti oikein), että
vain 4 QSOa saman aseman kanssa huolimatta bandista. Alussa käytimme
-6OS:n mainitsemaa "oletkos workkinut tuon jo tällä periodilla", mutta
lopussa käytimme periaatetta WFWL.

Kerroinsiirtely bandien välillä reaaliajassa oli nyt mahdotonta sääntöjen
mukaan, sillä 80:ltä ensin workittaessa, 40:n QSO heti perään on
duplikaatti. Tietenkin joissain tapauksissa helpottaisi, jos ensimmäisen
QSO:n voi merkitä dupeksi.... saammeko tehdä näin?

Tämä periodijuttu voinee toimia paremmin SO-luokissa, mutta täysi
M/M-hyöty jää saamatta.

Myönnän sen, että ko. ongelma ei tullut allekirjoittaneelle mieleen
ennen kilpailua, vaan vasta kisan aikana ja sen jälkeen. Luulen,
että näin on käynyt myös sääntöjä laatiessa, joten
antakaamme synninpäästö järjestäjille. Hehän loppupelissä
sen kovimman homman tässä tekevät. Tulevaisuudessa
tätä kuviota voinee muuttaa?

Toivon, että järjestäjä ei ole kovin kovakourainen etenkin duplikaattien
poistamisen suhteen ja antaa hieman pelivaraa.

Muut muutokset olivat tervetulleita ja muutokset vaativat varmaankin
"kovaa siviilirohkeutta" tässä porukassa.

Kuten alunperin jo ennen joulua asiasta laitoin postia, oli ja
toivottavasti tulevaisuudessakin on hyvä järjestää
kilpailut saman päivän aikana. Ehkäpä puoli tuntiakin välissä riittäisi?
Edelleenkin jyyrään sitä, että olisi myös hyvä jos kilpailut voitaisiin
pitää esimerkiksi aamupäivän - 14.00sa välillä, jotta muu siviilielämä
ei kärsisi niin paljoa. Huomaattehan hyvät ystävät, että kilpailut ovat
yleensä juhlapyhinä ja ainakin allekirjoittanut rakastaa syömistä ja on
ikävää vedättää koko suvun väkeä.... vaikkakin ovat
siihen jo tottuneet :)

73 de Jarno, OH6NJ