[CCF] CQ WPX CW 2001 analyysiä

jukka.klemola@nokia.com jukka.klemola@nokia.com
Fri, 12 Apr 2002 18:19:55 +0300

Aihe alkoi kiinnostaa kun WPX kisassakin näyttivät pisteet
laskeneen ja tänä vuonna minulla on melko pieni ero OM0M:ään
claimed tuloksissa.
Tutkin, mitä voin lokintarkastuksessa odottaa.

kutsu score claim yield
OG3M/0 9.198 9.5755 0.961

SU9ZZ 7.799 8.0162 0.973

OH0Z 6.515 6.6652 0.977  (OH1JT ? )
S50A 6.051 6.1926 0.977  (S57AW)
SP7GIQ 6.353 6.4977 0.978

OH0B 8.709 8.879 0.980
KG1D 7.8177 7.9646 0.981  (K1KI)
OH6NJ 0.4007 0.4078 0.982

DK3GI 4.775 4.8382 0.987

OH1F 8.388 8.4805 0.989
OH7M 2.024 2.0466 0.989  (OH4XX)

OH2U 8.786 8.870 0.990
9H0A 3.965 4.0033 0.990

Erot tässä suorituskyvyssä ovat todella merkittäviä;
huonoiman ja parhaan välillä on nelinkertainen ero.

Suomalaiset eivät vain yksin ole hyviä, kansainvälisesti ollaan
kuitenkin kärjeltämme hyvinkin benchmarkin tasolla.

OH2U ja OH1F joukkueet tältä listalta ovat todella
maailmanluokan tasolla vaikka tämä tilasto on varsin pieni.

Itse olin listan pahnanpohjimmaisessa tiimissä,
OG3M/0 sakissa Getalla.
Toivottavasti tänä vuonna menee CW:llä paremmin.

Lokintarkastus ei kuitenkaan välttämättä auta jos ero on useita
prosentteja mutta prosentin-parin eron kiinnikurominen tai häviäminen
tarkkuudella on tässä kilpailussa täysin mahdollista.

CQWW:ssä skooren pudotus olisi tähän verrattuna yli
kolminkertainen ja kymmenenkin prosentin tuloksen putoaminen
on CQWW:ssä aivan mahdollista ja tuloslistoilla järjestykset todella
muuttuvat, toisin kuin WPX kilpailussa, vaikka joitakin pieniä
muutoksia tässäkin on ollut.

73,
Jukka