[CCF] OH-kisoista ja muustakin

Jari Jussila jari.jussila@oh2bu.pp.fi
Mon, 07 Jan 2002 02:07:17 +0300

..... sooooooooooo, Harry, sooooooooooo ............

         Taisitpa antaa, maailman viedessä, väärän lausunnon
kilpailutoiminnan erikoispalkinnosta ...... Kilpailutoiminnan
erikoispalkintoa ei todellakaan ole unohdettu! Päinvastoin! Palkinto elää
ja voi hyvin.

         Syksyllä kuulutetuissa tunnustuspalkinnoissa ei ollut mainittu
kilpailutoiminnan erikoispalkintoa siitä yksinkertaisesta syystä, että se
myönnetään Talvipäivillä (maaliskuussa Pieksämäellä) eikä muiden mukana
Syyspäivillä. Nimenomaan kilpailuyhteisöltä tulleiden toiveiden mukaan
tämä, muistaakseni Riston, OH2BCV/OH3UU, aloitteesta perustettu
tunnuspalkinto on haluttu myöntää muiden kalenterivuoteen perustuvien
palkintojen mukana. Kilpailutoiminnan erikoispalkinto tulee "hakuun"
helmikuun Radioamatööri-lehdessä muutaman muun tunnustuspalkinnon kanssa.
(Koska tunnustuspalkintoja on runsaasti, muistaakseni 12 kpl, on niitä
pyritty jakamaan Syys- ja Talvipäivien välillä niin, että kummassakin
tapahtumassa on tasaisesti jaettavaa eikä niiden jakamisesta tule
kuulijoiden sietokykyä rasittavaa maratoonia.)

         En kyllä muista, että hallitusta olisi tarvinnut sen myöntämisestä
muistuttaa! Päinvastoin, silloinkin kun ehdotuksia ei ole tullut
jäsenistöltä tai kilpailuohjaajilta, on hallitus pyrkinyt löytämään tälle
tunnustuspalkinnolle pätevän kohteen joka myös kilpailuohjaajilla on
hyväksytetty. Tunnustuspalkinto on jaettu joko vuosikokouksessa tai
kilpailufoorumilla aina sen mukaan, missä kilpailuohjaajat ovat sen
halunneet jakaa.

         Kilpailutoiminnan erikoispalkintoa ei myönnetä tulosluetteloiden
tai suoranaisen kilpailumenestyksen ansioista. Niistä jaetaan jo kosolti
pyttyjä. Kilpailutoiminnan erikoispalkinnon jakoperusteena on
kilpailutoiminnan eteen muulla tavoin tehty työ. Ensimmäinen palkinto
aikoja sitten jaettiin Matille, OH7NW, aktiivisesta osallistumisesta
kilpailuihin. Myöhemmin palkintoa on jaettu mm. lokiohjelmien tekijöille,
merkittäville kilpailuasemien pystyttäjille ja ylläpitäjille,
NRAU-kilpailun perustajille jne. Siis sellaisille merkittäville
henkilöille, jotka omalla panostuksellaan ovat tehneet työtä
kilpailutoiminnan eteen. Itse koskaan yhtään palkintoa silti välttämättä
voittamatta.

         Harry tunnettuna tilastoeksperttinä voisi ehkä kaivaa vanhoista
RA-lehdistä esiin tuon tunnuspalkinnon saajat meidän kaikkien muiden
ihasteltavaksi. Jos tarvitset apua, voin täydentää listaan perusteet
palkinnon myöntämisestä niin hyvin kuin ne vielä muistan.

         Jari, OH2BU

--
CCF on WWW:               http://www.qsl.net/ccf/
Submissions:              ccf@contesting.com