Vs: [CCF] Omistajan oikeudella

Martti Laine martti.laine@kolumbus.fi
Wed, 9 Jan 2002 08:55:41 +0200

Terve Juha:

Juuri nain valitettavsti on - osa "omistajan oikeudesta" on kohtuullista
ja inhimillista, mutta osa vaatii ihan selvaa ohjausta tukijaorganisation
puolelta.

Esim kansainvalisten tukijoiden ( NCDXF ) toimesta edellytetaan,
etta workitaan kaikkia tasapuolisesti - ollaan ikaankuin kaikilla
openingeilla - muuten tukea ei tule. OHDXF:n toimiessa tukijana
saattaa pahimmassa tapauksessa "leijua ilmassa" ajatus, etta tassa
olaankin reissulla workkimassa ja/tai workittamassa OH-asemia.

Mielestani tammoisen kuvion syntyessa ei OHDXF olisi luomassa
hyvaa OH-DX-.kuvaa.  OHDXF hallinnossa on kansainvalisia
DX.-markkinoita tuntevia edustajia ja olen varma etta he alkuun
paastyaan luovat hyvat raamit ohjaamaan naita kummajaisia OH
DX-toiminnan parhaaksi.

Muistan esim 4W/W3UR operation jota olin itse tukemassa. Bernie
oli kallellaan "omiinsa  pain" ja hanelta evattiin INDEXA:n rahallinen tuki
ja han ei saanut edes  symboolisesti laittaa INDEXA:n logoa QSL-
korttiinsa.

Nyt kun suhteellisen uudet peditionaarit ovat liikenteessa ja suhteellisen
tavallisissa maissa, ei naita paineita kovin paljoa ole. Paineita
kuitenkin luo "OMISTAJAT" ja vastaavasti niihin vastaavat lammolla
DXpeditionaarit. Siita syntyy suuri "joukko omistushaluisia" asiakkaita
taajuudelle ja keskustelemamme prosessi kaynnistyy. Siella joukossa
"huuli pyoreana" jossain mailissa vilahtaneet ON-miehet, jotka ihmettelevat
miksi DX ei nayttaydy heidan "openingeissa"!

Vahan "vieraammilla" vesilla OH-asemat paasaantoisesti kayttaytyvat
varovaisen arvokkaasti.

Etsin vain alkuperaisella mailillani syita ja seuraamuksia. En ole ryhtymassa
Torni Pöllöksi - kts. joulukuu RA  VHF palsta - ,joka vihjaillen syyttelee milloin
mistakin. Se loisi vain pahaa  mielta hauskaan DX harrasteeseen, jossa OH't
ovat huipputasoa..

GL in DX, de Martti, OH2BH
OHDXF perustaja-jasen.