[CCF] Sainio ensi lauantaina

Lehto Raimo ELISA raimo.lehto@elisa.fi
13 May 2002 22:25:00 +0300

Juuri näin. Periodien kertoimet voi tietysti yrittää workkia muussakin
järjestyksessä. Huomatkaa että asemat saa kuitenkin workkia puolen tunnin
välein bandista riippumatta mutta vain kerran/ periodi. Eli kusot voi ajaa
vaikka pääasiassa 80:llä ja blokata hyvitykset 40:ltä parilla periodilla. Mikä
sitten lienee parasta kelien/ taktiikan kannalta. Tämä on uutta ja kannattaa
miettiä oikeat eväät uusiin sääntöihin..

Voi tietysti yrittää vanhaakin mallia muuten mutta siirtely ei toimi sillä ne
on dupeja. Skedithän on kyllä ok sopivalle periodille.

Tomi Ylinen OH6EI  (13.5.2002  21:27):
>    Tervehdys
>Kun nyt on kehitetty tämä uusi periodisysteemi, niin voisiko joku hieman
selventää näitä Sainion sääntöjä, jotka täydellisinä alempanana. Minulle ei
oikein aukea miten tämä hyvityskohta pitää tulkita:
>HYVITYKSET: Hyvitysperuste on kuntanumeron ensimmäinen numero (0-9).
Jokaisesta työskennellystä hyvitysqsosta saa 40 hyvityspistettä, kummallakin
taajuusalueella, kahdella eri jaksolla. Maksimi hyvitykset siis 10+10/80m +
10+10/40m. Asema jolta ei ole saapunut lokia kelpaa hyvitykseksi jos tämän
kutsu esiintyy ko. taajuusalueella vähintään 10:ssä tarkastukseen saapuneessa
lokissa.

>Onko tarkoitus, että hyvitykset saa ensin 80:llä, sitten 40:llä, taas 40:llä
ja lopuksi vielä 80:llä? Näinhän on perinteisesti kotimaan kisoissa workittu ja
niin toimittiin Kalakukossakin, jossa ekan kerran oli tämä periodisysteemi.

>Ramin varmaan kuuluisi ottaa tähän kantaa
>
>t OH6EI
>

>K.S.SAINIO 2002
>
>AIKA/MODE: Lauantaina 18.5.2002 CW 0700-0900 UTC, SSB 1000-1200 UTC.
>
>ALUEET: CW = 3510 - 3550 ja 7010 - 7040. SSB = 3650 - 3750 ja 7040 - 7090 kHz
>
>Yli 100 W:lla operoivia pyydetään välttämään CQ:n kutsumista taajuusalueella
3510 - 3520 ja 3650 - 3665 kHz.

>JAKSOT: Kilpailussa on 4 jaksoa. Kilpailujaksojen pituus on 30min alkaen aina
tasa ja puolituntisin. Aseman saa työskennellä kerran kullakin jaksolla, eli
yhteensä neljä kertaa.

>SARJAT: CW yleisluokka, CW 100 W, SSB yleisluokka, SSB 100 W sekä kerho/
joukkueluokka, johon lasketaan kolmen parhaan singleoperaattorin tulos kustakin
joukkueesta kts. kerhopyttysäännöt RA 12/ 2001. Tulos hyväksytään vain jos
lokissa on selvä merkintä mihin kerhojoukkueeseen osallistuja ilmoittaa
tuloksensa. Lisäksi kisassa on multi-multiluokka, jossa sallitaan yksi TX/ alue,
mutta operaattoreita voi olla useita. M/M asemien tulee sijaita samassa
fyysisessä osoitteessa esim. kerhoasemalla. K.S. Sainion kisassa on myös
erilliset CW ja SSB osan SWL luokat.

>Kilpailijoita rohkaistaan perustamaan kilpailukohtaisia kolmen aseman "Haaste
Team" joukkueita.

>Joukkueen ilmoittautuminen tapahtuu puoli tuntia ennen CW-kilpailua 0630 UTC
taajuudella 3666 kHz.

>Kilpailun järjestäjän edustaja kerää joukkueiden kokoonpanot.
>
>SANOMAT: RS(T) + kuntanumero + viisikirjaiminen kiertosana. Esim. 599 901 KILPA
>
>Kiertosana keksitään ensimmäiseen yhteyteen itse, jonka jälkeen vastaanotettu
kiertosana lähetetään eteenpäin seuraavassa yhteydessä. Puuttuva tai
vaillinainen kiertosana korvataan edellisellä täydellisesti vastaanotetulla
kiertosanalla.

>PISTEET: Jokaisesta täydellisestä yhteydestä saa 10 pistettä. Jos sanomassa on
virhe, niin yhteyden arvo on 5 pistettä. Virhe kutsumerkissä mitätöi yhteyden.
Yhteydestä vasta-asemaan, joka ei ole lähettänyt lokiaan tarkastettavaksi saa 5
pistetttä edellytyksellä, että kyseenä oleva asema löytyy vähintään kymmenestä
tarkastukseen saapuneesta lokista.

> [...]
lokissa.

>PALKINNOT: Kunkin luokan parhaat palkitaan pytyllä. SWL-luokan parhaille
plakaatti. Haaste Team -kisan palkintona on CCF-Challenge Trophy. Lokinsa
lähettäneiden kesken arvotaan perinteinen CQ lehden vuosikerta.

>LOKIT: Lähetetään viimeistään 7.6.2002 postileimalla osoitettuna: Raimo Lehto,
OH2BCI, Nuijatie 4 C 22, 01650 Vantaa.

>Sähköiset lokit osoitteella: oh2bci@sral.fi
>
>Erityisesti suositellaan sähköisiä lokeja. Sähköisten lokien tulee olla Ascii
muodossa, mieluiten jonkin yleisen lokiformaatin mukaisina. Kilpailuun
osallistuvat paperilokit pitää olla SRAL:in yleisellä kilpaloki-formaatilla
tehtyjä.

>Tarkistuslokien, joilla ei varsinaisesti osallistuta kilpailuun tulee olla
riittävän selkeässä muodossa, jotta kilpailijat voisivat saada tarkistuslokissa
olevista yhteyksistä täydet pisteet.