[CCF] DX Cluster Report for CQWW CW

Pertti Paalanen pertti.paalanen@epproject.inet.fi
Wed, 27 Nov 2002 21:46:56 +0200

>Ehdotan että suomalaisetkin alkavat vihjailemaan.

>Euroopasta oli pari Moskovan seutulaista jotka ovat
>listalla.

>73,
>jukka

Tilanne vastaa MUTU tuntumalla nykyistä tilannetta OH-valtakunnasssa,
oli sitte CQ kisa tai ei.
Kampanja ettei annettaisi vihjeitä on purrut hyvin meihin, katsotaan ruutua
ja workitaan mutta vihjeitä ei meillä anneta.
Ei tilanne kuintekaan niin surkea ole , ettei kukaan "uskalla" vihjeitä
antaa. Joukkoon mahtuu vielä lisää vihjeiden antajia, koska itse annoit
viimeksi DX-vihjeen?
Toista oli clusterin alkuaikoina, kävimme suorastaa SM-OH maaotteluja
kuka antaa eniten vihjeitä ja "oikealla" murteella.

Muistini mukaan tuohon listaa on UA3TT ja RL3A tullut uutena.

Ensivuodeksi kaivan  filtteröinti ohjeet esille ja laitan tuolla listalla
olevat asemat, ei suosituksi vihjeiden antajiksi.

Oletan ettei täälläpäin ole tapana ajaa kaikkea workkitua clusteriverkkoon
edes viiveellä.
Onhan EU mahdottoman hyvä kerroin ja qso varasto jenkkilästä katsottuna.

Vuosia clusterin käyttäjänä olleena sanoisin, ettei meidän UHF/VHF
taajuuksilla toimiva verkko pysty tuollaista vihjemäärää välittämään
kohtuullisessa ajassa, jos verkko on yleensä pystyssä. CW-osassa olin
RXCLUSTER ohjelmalla kanavaa katselemassa ja n. 30 tuntia oli vihjeitä
tarjolla. Tilanne varmaan vaihtelee paikkakunnittain.

Netissä tämmöisiä 1900 luvun ongelmia ei ole.

näitä olen käyttänyt:

OH5RBI 	telnet	217.25.99.2
OH5RBE	144850 Mhz	Elimäki
OH5RBZ-1	144825 Mhz	Kuusankoski
DX-SUMMIT	http://oh2aq.kolumbus.com/dxs/

Kiitos kaikille verkonrakentajille ja ylläpitäjille.

73 Pertti, oh5tq