[CCF] Re: [CCF] Ja vielä..

Jarno Savonen jarno.savonen@kolumbus.fi
Thu, 10 Oct 2002 18:34:23 +0300

Ensinnäkin Juha-9mm, älä ota itseesi. Tässä hieman tukea.
Koska itsekin kuulun näihin pieniin, niin tuskin tätäkään kukaan vakavasti
ottaa...

Olen henkilökohtaisesti sitä mieltä, että kisat voisi aivan hyvin yhdistää.
Miksikö - no siksi, että me suomipoijjaat hieman turhankin paljon hehkutamme
"oman kilpailumme" hienoutta ja gloriaa. Tietenkin, jos ajattelee, että tosi
kontestimies on
aina suomalainen...

Voiko joku OH esimerkiksi väittää olevansa tosissaan kiinnostunut
osallistumaan OK/OM-DX Contestiin tms. sillä tavalla, että istuu 24h radion
vieressä ja vielä useana
viikonloppuna putkeen. (Tämä on siis hypoteettinen tilanne, eikä sen
todellisuuspohjaa ole tarkastettu).
Mielestäni vain SAC monikansallisesti ajateltuna on täysin vertailukelpoinen
OK/OM-kisaan, vaikka se ajatuksena
koskeekin sieluun.

Usein olen kuullut sellaisissa joukoissa jotka eivät kisoja harrasta, että
kisoja on yksinkertaisesti liikaa. Jos asiaa järkevällä tasolla tutkaillaan,
niin eikö tämä pidä paikkansa?
Montako tyhjää viikonloppua vuodessa on? Nytkin SAC:n SSB-osuudessa eräs
italiaaniaksentilla puhuva
kaveri tuli rähjäämään "please QSY, contests all the time, no contest,
please QSY!" Koeta siinä
sitten kaivaa sitä gloriaa ja hyviä selityksiä. Noh onneksi olen muulin
tavoin jääräpäinen  => italiaani luovutti.
Pitäkää varanne, keskisuomalainen junttifakiiri on vaarallinen!

Kannattaa ajatella SAC:a välistä myös jonkun muun DXCC-maan edustajan
housuista katseltuna.
Jos kiinnostuksesi on samaa luokkaa kuin muita pikkukisoja kohtaan
(www.evvk.com), niin kannattanee harkita äänestämistä yhden viikonlopun
suhteen.

Ääneni siis CW:n ja SSB:n yhdistämiselle!

Itse workin SAC:t tänä vuonna 10m:n singlessä ja siitä oli hienous aika
kaukana. (Tietenkin
kun antennina on 5band yagi ja kutsuna OH6NJ, niin eihän se ketään
kiinnosta - millään tasolla).

En odota, että ymmärtäisitte. Haluaisin vain SAC:sta yhden viikonlopun
qsojuhlan, mitä se ei mielestäni nyt ole.

73 de Jarno, OH6NJ "vesipyssy ja junttifakiiri"