[CCF] RE: [CCF] SAC yhtenä viikonloppuna

jari.jokiniemi@nokia.com jari.jokiniemi@nokia.com
Mon, 23 Sep 2002 08:09:34 +0300

Kilpailun nimeksi tulisi kai siis periaatteessa NEAC (Northern Europe Activity Contest).

Kannattaa huomata, että SAC ei ensisijaisesti ole kilpailu, jossa raavaat miehet ottavat mittaa toisistaan. On se tietysti sitäkin. Mutta ennen kaikkea SAC on Pohjoismaiden keskinäisen yhteenkuuluvuuden ja yhteisymmärryksen osoittava poliittinen ele. Samaan tyyliin kuin yleisurheilun Ruotsi-Suomi-maaottelut. Siten SAC:hen liittyy paljon perinteitä. On paljon tärkeämpää, että kisan järjestäjät osoittavat julkisesti puhaltavansa yhteen hiileen ja suitsuttavat kunniaa toisilleen, kuin että miten se kisa itse asiassa oikeasti meni ja olivatko kisan säännöt hyvät vai huonot kenenkin mielestä.

Tarkoittaapi, että sääntömuutokset pitää tehdä äärimmäisellä pieteetillä muiden liittojen virallisten edustajien kanssa. Ei mitään aidan yli potkimisia eikä sooloiluja.

Ja silloin poliittinen ele voidaan laajentaa myös Baltiaan. Mikä ettei. Aika alkaa olla kypsä.

Kai kilpailuohjaajamme jutustelevat lähes päivittäin muiden Pohjoismaiden sekä Baltian vastinkappaleidensa kanssa yhteisiä CQWW-juonia punoen? Kai yhteiset saunaillat Suomen suviyössä grillilihaa käristäen ovat jo traditio?

-Jari