[CCF] IARU 2003 Claimed scores

jari.jokiniemi at nokia.com jari.jokiniemi at nokia.com
Mon Aug 25 09:47:28 EDT 2003

Itse kukin, joka vauhkoaa pakettiradion mukamas antamasta epäreilusta etuudesta, voisi tästäkin harjoituksesta tehdä väistämättömät johtopäätöksensä elämän realiteeteista.

Vihje: jo 30 vuotta sitten suomalaiset huippuoperaattorit lähtivät etelään parempien kelien perään.

Suomalaisten kunniaksi on sanottava, että myös suuret kansanjoukot ovat täällä hoksanneet pelin hengen aikapäiviä sitten, ja suuren suuria periaatesotia ei maassamme ole jaksettu käydä enää muutamiin vuosiin. Kai se on totta, että Siperia opettaa. Amerikka on sen verran etelässä, että siellä ymmärrys tuskin lisääntyy elinaikanani. Joten isompien kisojen sääntöihin ei ole odotettavissa ainakaan edistyksellisiä muutoksia (esimerkiksi paketin salliminen Low Powerissa ja QRP:ssä).

Vaikka oma viehätyksensä sisältyy siihenkin, kun kuusi yli kuutosella ottaa urakalla kuonoonsa Italian tribanderimieheltä.

-Jari, OH3BU