RE: [CCF] NAC 10m kisan sääntöjen tulkintaehdotus

jari.jokiniemi at nokia.com jari.jokiniemi at nokia.com
Wed Dec 31 11:27:54 EST 2003

Ehkäpä joku ammattijuristi osaisi määritellä käsitteen yhteys sillä tavalla, että radiokin olisi kuviossa mukana, vaikka pakettirajoitteet poistettaisiinkin.

Vaihtoehtoisesti toistan aiemman ehdotukseni Classic-luokan luomiseksi pakettia vastustaville, niin että muut saisivat sääntöjen puitteissa pakettia käyttää. Tähän ei sitten kelpaa vastineeksi, että onhan siellä jo Assisted-luokka. Ei ole Assisted Low Poweria eikä Assisted QRP:tä.

No mutta eikös väärennetyn spämmin lähettäminen sentään olisi vähän extremeä. Jollei verkko mene tukkoon, niin joku DX-jahtaaja saattaa vahingossa jopa alkaa etsimään sitä TO4WW:ä väärästä paikasta. Clusterin tukkeutuminen olisi sentään vain vastaavaa, mikä bandeille joka tapauksessa tapahtuu CQWW:n aikaan. Kysy vaikka keneltä tahansa ei-kilpailijalta.

Mainittakoon, että pakettikommenttieni taustalla vaikuttaa sellainen henkilökohtainen rajoite, että en ole koskaan ymmärtänyt, miksi pakettivihjeiden käyttö tai edes itsespottaus olisi jotenkin epäreilu juttu, jolla muka saavutettaisiin jotain huikeaa kilpailuetua muihin nähden, kun edelleen on sallittua matkustaa esimerkiksi EA8:iin, PJ7:aan tai ZD8:iin kisaa voittamaan. Ja naapuria isompien antennienkin rakentaminen on täysin luvallista jollei suorastaan suositeltavaa.

Hienoa, että olemme löytäneet yhteisen sävelen pakettiradiokysymyksessä.

-Jari