Vs: RE: [CCF] W2UP:n kommentti ARRL DX kontestin CW-osasta

Ari Korhonen ari.korhonen at kolumbus.fi
Wed Feb 19 06:22:37 EST 2003

Aika naulan kantaan tuo W2UP:n kommentti. Allekirjoittanut ajoi 15m singleä OH0Z:lta. Tavoitteena oli 1000 QSOa, mutta vain 900 tuli workittua. Yrittämisen puutteesta ei ainakaan voi syyttää, sillä CT-ohjelman laskuri näytti yli 4000 lähetettyä CQ:ta kisan aikana! Sopiikin ehkä jo kysyä, onko tässä kovinkaan paljon mieltä? Hauskaa ei ainakaan ollut :-)
Jotain hyvää sentään oli tässäkin kisassa. Pääsin vertailemaan OH0Z:n antennisysteemiä toden teolla jenkkisuuntaan. Käytössä oli 4 stakattua tribanderia (45m, 36m, 27m, 18m) sekä toisessa mastossa oleva kesällä noussut 3 yli 3 15m:lle. (www.qsl.net/oh0z) Tribanderistakki oli lähes aina parempi. Ainoastaan kun keli piikkasi, niin 3 yli 3 oli lähes yhtä hyvä.
Mutta, eipä ole isoista antenneista paljon iloa, jos keli floppaa :-(

73 Ari, OH5DX