Edell: [CCF] roofing filter?

jari.jokiniemi at nokia.com jari.jokiniemi at nokia.com
Thu Dec 2 01:39:06 EST 2004

Hassua.

Minä kun korvakuulolta ja ruutupaperidokumoinnilla kokeilin OH2RF kanssa S9+30 signaaleilla 1-10kHz alueella, mitään kunnollisia mittalaitteita siis ei käytetty, niin sain käsityksekseni, että juuri ja juuri eron pystyy hyvällä mielikuvituksella havaitsemaan. Eli jotain marginaalista hyötyä nähdäkseni on, mutta se ei ole läheskään mitään niin dramaattista kuin mitä kunnon välitaajuussuotimet antavat. Ehkä se epsiloninmittainen etu sitten useiden asemien melskeessä kumuloituu, mutta omakohtaisesti en kykene muutaman viikon kokemuksella käytännössä sanomaan, että kapine käyttäytyisi bandilla nyt jotenkin selvästi paremmin kuin ennen.

Sanotaanko näin, että odotin enemmän, mutta sen verran rahaa tuohonkin nippeliin taas meni, että pitää ainaskin itselle yrittää perustella, että kyllä se jollain tavalla kannatti. Kouluarvosanaksi antaisin 7-.

Se hyvä puoli tästä harjoituksesta oli, että voin huoletta unohtaa kaikki radionvaihtohaaveet. En enää mitenkään kykene uskomaan, että uusista lippulaivoista olisi niin merkittävää hyötyä, että olisivat hintansa väärtejä.

-Jari, OH3BU