[CCF] CQ ja SAC

jukka.klemola at nokia.com jukka.klemola at nokia.com
Wed Mar 24 10:49:24 EST 2004

6EI kirjoitti:
> Siihen maailman aikaan valtaosa lokeista tuli paperilla,
> joten nykyisen kaltaiseen ATK-tsekkaukseen ei vielä ollut
> edellytyksiä. Näin ollen tarkastus oli pistokoeluonteista ja
> pistelaskun tarkastusta. Kärkilokit tulivat osalta asemia jo
> silloin faileina (korpuilla kun ei s-postit vielä
> pelittäneet). Rakensin niistä databeissin mutta totesin että
> sitä ei voi kovin paljon hyödyntää tsekissä, koska olisi
> väärin rankaista tiedoston lähettäneitä tiukemmalla tarkastuksella.

Yllätyksenä yleisölle että tietokoneet eivät ole ratkaisseet kaikkia
ongelmia.
Yhteensopivuus on ongelmana.

Ei kaikki ole Cabrilloa, mikä on tiedostona.
Ei vaikka olisi .cbr tiedostona.

Jopa TR:n eri versiot tekevät kovin erilaista cabrilloa.
Ohjelmia oli kaikkiaan parikymmentä ja niistä eri versioita.

Näitten asioitten kanssa painittiin satoja tunteja, siis
muutettiin melkein cabrilloja osin jopa käsin, rivi kerrallaan,
cabrilloksi.
Konversio-ohjelmia tehtiin molemmin puolin Pohjanlahtea..
Ne auttoivat jonkin verran ja jatkossa ne auttavat enemmän
kun loppua kohti ne alkoivat toimia ihan kunnolla.

Sitten tarkastusohjelmasta löytyi pari pikkujuttua ja sitten
halusin tarkkuusanalyysiin hieman uusia toiminteita siihen
tarkastusohjelmaan, jonka on tehnyt SM2EZT.

Itse tulokset tulivat noin puolessa tunnissa sen jälkeen kun
tiedostot olivat suorassa...
Se ei ollut enää homma eikä mikään.

Sen jälkeen pääsin paperilokien pariin, joita oli yli kahdeksan
kiloa, eli aika iso laatikollinen papereita.

Nyt on vielä jäljellä muutaman kymmenen paperilokin pintapuolinen
tarkastus ja lisääminen tuloksiin, kuten noin kymmenen SWL lokin
lisääminen.

Aikaa mennee vielä 'jonkin verran'.

73,
Jukka OH6LI