[CCF] TS:n vipuvaikutus?

jari.jokiniemi at nokia.com jari.jokiniemi at nokia.com
Thu Oct 14 03:13:19 EDT 2004

Moi taas Ilkka ja muut,

Minun on mahdotonta vastata tähän pätevästi, sillä enhän minä mitenkään voi tuntea TS-luokkaan osallistujia saati heidän aiempaa historiaansa. Varmaksi tiedän vain sen, että TS on kasvanut aivan sikana. Ja käytännössä ilman mainontaa.

Jokseenkin hyvänä oletuksena voidaan pitää, että tottahan siinä on ainaskin ryhmää A eli siirtymää muista luokista, sillä aiemmin ei tarjolla ole ollut yhtä hyvin tavallisen tallaajan asemaa vastaavaa luokkaa. Minkä tietysti jo yksistään pitäisi olla riittävä syy luokan perustamiseen myös CQWW:hen. Kirjoitukseni kantava voima oli tietysti väittää, että ryhmää B kannattaa tavoitella nimenomaan tällaisella luokalla.

Itse WPX:n kasvu- tai laskukäyriä en ole katsonut. Niihin sitten vaikuttavat toki monet muutkin asiat kuin tämä. Ehkä tärkeimpänä sellainen demografinen tosiasia, että amatöörikunta alkaa vanhentua ja siirtyä eläkkeelle. Eli aikaa kaikenlaiseen harrastamiseen alkaa taas olla enempi kuin ennen.

Ja minä kun luulin, että viittasit humoristisesti siihen luuloni mukaisesti hyvin tunnettuun seikkaan, että artikkelihan oli äänestyksen kohteena contesting.com:ssa. Näin sitä suuria luuloja kotimaan kuuluisuudesta kolhitaan. Mutta kyllä siellä kansainvälisillä areenoilla oli aikamoisesti kommentteja.

Kirjoitus lähti molempiin medioihin yhtä aikaa, mutta sähköisen putiikin julkaisuaikataulu sattuu olemaan nopeampi.

-Jari