[CCF] SAC CW OH1MM SOAB HP

Klimoff Timo Timo.Klimoff at te-keskus.fi
Mon Sep 20 01:20:15 EDT 2004

> 10m oli tosiaan aika hiljaa.

"Aika hiljaa". OH3JF taitaa voittaa single band pytyn alle 20 qsolla. Porissa ei lauantaina kuultu yhtään ei-skandinaavia ja sunnuntaiaamun jälkeen ainoastaan GD6IA (joka tuli ihan omalla agendallaan tyhjältä bandilta). Muuten kelit olivat ihan ookoo. Sen verran vaan ollaan minimissä ettei 15m enää auennut Pohjois-Amerikkaan (OH1F:llä VE3EJ ja K5ZD siirrettiin kertoimina sunnuntaina 20m:ltä)

> Alussa taisi olla ainoastaan Toni joka pystyi ajamaan
> enemmän Japaniin 15 metrillä.
> Tai oli ainoa joka huomasi että bandi oli auki.

Tai valitsi taktiikan jossa aloitettiin 20m:llä. Kokemus on osoittanut SAC:ssa kisan muualla aloittamisen olevan riskialtis peliliike. Ekalla tunnilla hävittyjä kusoja ei välttämättä pysty saamaan kiinni.

Joka tapauksessa ensimmäinen tunti 20m:llä oli paras mitä itse olen koskaan SAC:n CW:ssä workkinut. "Pitkälti" päälle 150 qsoa, asemia riitti - joskus on tehnyt 100:kin qsoa tuskaa.

Mutta tämä antoi intoa SSB-osaan. Sellainen yleisvaikutelma jäi, että ruotsalaisilla ei taida tässä maaottelussa olla paljon sanottavaa.

73, Timo OH1NOA (@OH1F)