[CCF] Synteettinen köysi

Pekka Mikkilä oh2he at oh2u.com
Wed Aug 10 09:13:07 EDT 2005

   Näinhän se on mutta venymä kyllä esim Dynemassa on vain 1-2%
luokkaa ja oikein mitoitettuna ei veny haruksina tai antennin
staakeina liikaa. "Rautakaupan" Polyesterillä mullakin on ollu 36m masto
pystyssä ja kyllä pysyy ;)mutta venyy harukset. Mun 60m masto on kevlarilla
ja viimeseen 19 vuoteen ei ole tarvinnu kiristää haruksia. Kevlarin mitoitin
silloin 3500 kg alimmat ja 7000kg ylin / harus.

 T:P

 Pekka Mikkilä
 050-60261 oh2he at oh2u.com
 Oy Suomen Antenni Ab