[CCF] Asemien kauko-ohjaus

jari.jokiniemi@nokia.com jari.jokiniemi at nokia.com
Mon Aug 22 01:37:14 EDT 2005

Että tarkistuslokeiksi vaan, jos kaukokäyttää asemaansa (ks. linkki).

http://lists.contesting.com/pipermail/cq-contest/2005-August/063269.html

Olen jo parisenkymmentä vuotta hämmästellyt, kuinka takapajuisimpia harrasteemme jarrumiehiä olemme me amatöörit itse. Aluksi se oli vienonkainoa ihmetystä, kun vanhat parrat valittivat ääni väristen, että nykyajan (1980) kokelaiden ei tarvitse enää edes kiteitä käyttää, vaan voivat uusilla Icomeillaan workkia ihan kuin yleisluokkalaiset VFO:lla. Sittemmin tuli useampiakin ahaa-elämyksiä aiheesta "mitä ihmeen järkeä tässä oikein on".

Nähtävästi nyt tekniikka on mennyt AM-puheen ja kaksiputkisen sähkötyslähettimen ajoista sen verran paljon eteenpäin, että hölmöt ja tarpeettomat rajoitteet on syytä kohdistaa siihen ainoaan keinoon, jolla amatöörit jatkossa yleensä pääsevät ollenkaan ääneen kaupungeista.

-Jari, OH3BU