[CCF] olihan kuso roger - olihan?

Ilkka Korpela Ilkka.Korpela at Helsinki.fi
Mon Dec 5 02:14:10 EST 2005

Mulle tuli hauska vastaus, jota en ymmärtänyt

> On suomalaisillakin asemilla kusontarkastuskone saatavilla ennen lokien
> deadlinea.
>
> Kasti esimerkiksi suomalaisten ... (tämän sensuroin)

  Tämä oli vain tälläinen retorinen huomautus kaikille
  tämän osa-alueen etiikkaongelmista. Olen aina miettinyt
  miten pudotukset saadaan 1-2 % tasolle, ja vasta hiljan
  saanut kuulla tekniikoista. Moni 'mainostaa' että
  'hyviä jätkiä kun UBN:t pieniä' - siis pitää niitä
  scorenpudotuslistoja arvossaan (tulkintani) -
  oliko kyse jälkipelin vai kusonpidon hyvyydestä?
  Mulla on aina pudonnut
  6-10 %, kun en ole tehnyt lokille mitään, nyt aion
  käydä jokaisen kuson läpi 2002-2004 lokeihini nähden,
  tutkin zonet jenkeille netissä / callbookin avulla,
  vertaan ristiin japsikusot OH#&:n loki kanssa jne.
  Koska kuulemma suurin osa lokeista käy läpi moisen tsekin.
  Tästä tuleva efekti näkyy sitten pudotuksessa:
  Ilman lisätemppuja 7-8%, lisätemppujen jälkeen ?%.

  Kirjoitin softan, joka laskee Kutsumerkin pituuden
  (ajallisen), siis eräänlainen checksum, ja vertaa
  sitä kutsutietokannan kusojen kutsuihin (merkkijonot):
  Näin löytyvät epäilyttävät kusot (merkkijono ja kesto-
  metriikan avulla).

  Tähäön ajattelin lopettaa, mutta

  ----

  Sitten voisi jatkaa; tutkii kaverin lokista mitä
  jenkkejä oli bandilla. Löytyy kutsuja joita ei ole
  itsellä; sitten tutkii 2000-2004 tuloslistoistoista,
  onko näillä kavereilla tapana laittaa loki sisään;
  ellei, näistä kavereista tehdään kusokavereita, jotka
  selviää läpi UBN-tarkastuksesta => Score nousee ja
  status kaveripiirissä.

  ILKKA