[CCF] Ilkka, vastasinko kysymyksiisi reflektorilla ?

jukka.klemola@nokia.com jukka.klemola at nokia.com
Tue Dec 6 08:02:34 EST 2005

Idea on että hyvästä workkimisesta saa etua.
Yksi esimies kerran sanoi että pomo joko kehuu tai kannustaa.
Huonoa workkijaa kannustetaan parempaan suoritukseen.

Säännössä muistaakseni sanotaan että väärin menneestä yhteydestä menettää sen yhteyden pisteet ja kolmen vastaavan yhteyden pisteet.
Lähinnä kyse on kutsumerkin oikeellisuudesta.

Rankaisukategorioita on oikeasti kaksi.
-NIL = Not In Log, eli jos väität että pidit yhteyden mutta toisella ei ole kusoa lokissa, saat näpäytyksen
-B   = Bad call, eli kutsu on väärin.

Esimerkiksi jos jollakulla on OH4U workittuna CQWW CW osassa, rangaistus -B riippumatta siitä onko kuso minun lokissani vaiko eikö.

>Minusta CQWW:hen pitää saada uniikki tunnus kullekin
>yhteydelle, silloin käsittääkseni tarkastuksen yhteydessä
>voidaan tehdä pseudolokeja niistäkin, jotka eivät ole lokia
>lähettäneet.

Noita on varmaan yritetty tehdä mutta komitea on käsittääkseni katsonut tehokkaimmaksi tutkia pelkät kutsumerkit ja katsoa miten ne esiintyvät.
En tiedä pseudolokien tekemisestä.
2MM/2KI voivat ehkä kertoa onko sellaista ollut teossa.

>Samoin kaikki UBN:t nähtäville.

Ainakaan CQWW ei ole vielä tähän taipunut.
Jotkut laittavat ne näkösälle kyllä.

>Silloin kisan arvo säilyy, tämä "nyt mättää" CQ WW:ssä, ehkä
>olen jälkijättöinen, kun vasta nyt kiinnitän huomiota, toiset
>ovat varmaan jo pitkään tajunneet.

Jotkut yksilöt eivät pidä siitä että heidän UBN:iä näytetään missään.
Jos joku saa mielestään huonoa julkisuutta, niin sitten Riston, 3UU, mainitsema prosessi saattaa käynnistyä. Eikä sellaisessa ole mitään järkeä.

>Tällöin NQ4I:n pitäisi ensin poistaa joku saadakseen CT8T:n
>lokiin, mikä näkyisi hyvällä tuurilla sen jonkun oikeasta tai
>pseudolokista.

Tuo oli kyllä ääritapaus huonoimmasta päästä.

Tuossa tapauksessa oli kyse ihan vaan kuson lisäämisestä lokiin jälkikäteen.
Suorastaan toivon että laittoivat Timon lokiinsa. -NIL siitä on tuloksena.

>ILKKA
>
>(Ohjelmoinnin lomasta, tarkistamme ristiin lokeja erään
>toverin kanssa, esim. 4X5SG ja 4Z5SG löytyvät, toinen on vain
>oikein, tai sitten ei, Z ja X ovat vierekkäin näppiksellä.)

Mitähän lokeja .. Toivottavasti joitakin vanhoja lokeja, että ette keitä CQWW 2005 CW kilpailun lokeja tekin.

73,
Jukka OH6LI