[CCF] Nauhuri

Tomi Ylinen tomi.ylinen at six.fi
Wed Dec 7 04:38:20 EST 2005

On sitä tullut keiteltyäkin vuosien varrella. Nauhuria olen käyttänyt ja nyttemmin tietokonetta.

Tarkkuus syntyy siinä workkimisen yhteydessä. Jos jotain ei kuule heti, ei se nauhalta ole jälkikäteen sen helpompaa. Liika kusonälkä ja kiire kostautuvat.

Työmäärään nähden jälkiviilaaminen ei ole tuoton arvoista. Muuten nauhoituksia on kiva kuunnella ja arvioida omaa tahi muitten työskentelyä. Voi olla että oma fiilis pailupin pyörittämisen tyylistä ja tehoasta poikkeaa todellisuudesta aika lailla. Nauhoitus sen paljastaa vääjäämättä.

Lokit pitäisi lähettää heti kisan jälkeen. Vanhaan paperiaikaan oli perusteltua että dupetsekkiin ja muuhun manuaaliseen hommaan tarviittiin viikkoja. Nykyisillä ohjelmilla aikaa ei tarvita koska kaikki on valmista heti. Sääntöjen pitäisi olla sellaiset että loki on lähetettävä 24 tunnin kuluessa siitä kun on kisan jälkeen netin ääressä. Suurin osa porukasta on netin äärellä myös kisan aikan.

t OH6EI