[CCF] N1MM-kysymyksiä

Juha Rantanen oh6xx at sral.fi
Sun Dec 18 15:08:00 EST 2005

Ilmo Anttila wrote:
> Pari pientä ongelmaa tuli viikonvaihteessa esiin:
> 1. Ohjelma vaihtoi automaattisesti CQ-modesta S&P-modelle, kun siirsi vefoa,
> mutta ei vaihtanut F1 ja F2-sanomia niinkuin pitäisi.
> Saako CQ-moden päälle muutenkin kuin hiirellä?

Ei mielestäni saa. Tai jos joku tietää miten niin olisin kiinnostunut
tiedosta kanssa.

> 2. Miten saa korjatun kutsun toiston antamaan koko kutsun sen sijaan, että
> kone antaa vain joko korjatun prefixin tai suffixin sen mukaan kumpaa on
> korjattu.
> Minulle riittää vähempikin vauhti kusonpidossa.

Ota Config | Configure ports, Telnet Address, Other | Function Keys
välilehti ja siellä Send partial calls täppä pois. Sitten pitäisi
lähettää koko kutsut korjatessa.

> 3. Voiko lähettimen käynnistys ja delay-aikoihin vaikuttaa?

Voi. Samassa Config | Configure ... Hardware välilehti. Valitse sieltä
portti jonka kautta PTT linjasi menee esim COM1. Ruksi Other kohtaa ja
Set nappulan takaa valitaan COM- portin pinni mihin PTT linja on
kytketty. Sitten voit valita PTT:n delayn millisekunteina.
Normaaliasetus on 30ms.

Juha OH6XX