[CCF] konsultaatiota

Rolf Moberg, OH6KXL rolf.moberg at dnainternet.net
Sat Feb 5 14:39:15 EST 2005

Vastasin jo suoraan alkuperäiselle kysyjälle, mutta taidanpa panna pari
riviä listallekin, koska olen Pertin kanssa eri mieltä.

Pertti Turunen, OH2RF wrote:
> Olen käyttänyt ja omistan FT897 radion,joka on käytössä pääasiassa 6 m.
> Menun logiikka on kankea eikä sovellu päivittäiseen base station käyttöön.
> Vastaanotin on  ok.

Minulla on 857, joka ymmärtääkseni on sama radio 897:n kanssa.
Kirjoitit, että vastaanotin on ok. Tarkoitit ilmeisesti, että
vastaanotin on ok 6m bandia workittaessa, kun tungosta ei ole.

Oma kokemukseni rajoittuu lähinnä 80m, 40m ja 20m bandeihin. FT857:n
vastaanotin ei näillä bandeilla ole ok. Vai mitä sanotte siitä, että
pystyin tänäänkin päivällä kuulemaan asemia jopa 10 kHz päästä. Ja
minulla on SSB-filsu käytössä.

Mukavan kokoinen laite, pidän tuon, enkä myy, kun ostan toisen. Tuo
mahtuu autoon ja reppuun.
--
Vastatessasi viestiini, ole hyvä ja:
- lainaa vain oleelliset rivit, poista ylimääräiset