[CCF] QSL direct

Juha Valimaki oh9mm at oh0i.com
Fri May 13 15:32:52 EDT 2005

Ari,

sama havainto lähivuosilta.

Kysyin asiaa suoraan taannoin satunnaiselta otannalta allaolevan speksin
täyttävältä kohderyhmältä. Vastanneiden (siis sähköpostilla) 100%
kommentti oli että näin he olettavat saavansa palautuskortin muita
nopeammin.

Huomattavaa tietysti oli että lähes kaikki omaan kyselyyni sijoittuvista
tunnuksista olivat USA:sta. Ymmärtääkseni bureau -palvelut ovat ainakin
osittain maksullisia rapakon tuolla puolen. Selittänee käyttäytymistä.

Omilta qsl-vastuullisilta keikoiltani olen vuosien ajan lähettänyt kaikki
kortit automatic -via bureau mahdollisimman nopeasti. Siis kuitaten kaikki
yhteydet jonka lisäksi tietysti vastannut kortteihin direct (ja lähettänyt
yleensä postimaksua ylittävät ylimääräiset taalat takaisin).

Itse taasen ihmettelen lukuisia tapauksia joissa saan bureau korteista
directin thanks qsl leimalla varustettana. Kaikki 100% jenkeistä. En ole
itse maiden keräilijä mikä osittain kertoo ihmetyksestäni. En myöskään
kuittaa eqsl/lotw:n kautta. Harraste-elämässä en jaksa käyttää
kompuuttereita yhtään enempää kuin mitä on täysin välttämätöntä. Olenkohan
tulossa vanhaksi?

Jos alkuperäiseen kysymykseen pitäisi kuitenkin vastata niin lopullinen
vastaus lienee: toinen tykkää tyttäristä toinen...jne. Paras jenkkivastine
lienee: go figure!

:)

Juha
p.s. Ari, en ole varma meneekö tämä ccf jakeluun. Voit kuitenkin
tarvittaessa käyttää tätä viestiä haluamallasi tavalla.