[CCF] OH0, SAC, Netti

Ilkka Korpela Ilkka.Korpela at Helsinki.fi
Tue Oct 18 09:31:36 EDT 2005

OM Juha kirjoitti:

> Säännöissäkin lienee nykyisellään jo rukkaamisen paikka, verratkaa
> esim russian dx contest tai Ari dx kontestin aktiviteetti (jälkimmäinen
> kolmella modella).

Kävin katsomassa http://www.rdxc.org/rulesg.asp ja minusta tässä
voisi olla ideaa (+ hyvää, - huonoa):

++ yksi järjestäjä (SRR)
++ 24 h, yksi viikonloppu
+- liikaa luokkia, vai onko, laskin 15 kpl, single bandi on
   vain mixed!
++ 5.3 IP net yms. kielletty
-- 10 minuutin sääntö MOST
-- 160 m alkaa rajata All-band osallistujia, vai?
-- simppeli sanoma UA-asemilta.

SAC pitäisi kuitenkin edelleen säilyttää tyypin "Alue X aktivoituu
ja kaikki muut workkivat asemia alueelta X". Nykyinen aktiviteetti-
alue on hyvä, vaikka kaikki pohjoismaiseen yhteistyöhön viittaava
alkaakin kadota yhteiskunnasta.

=> SAC CW & SSB yhteen viikonloppuun, ja mixed luokka mukaan, samalla
kun Single band (CW ja Phone) luokat korvautuvat mixed luokalla.

Vasta-asemilla riittää enemmän puuhaa ja päästään eroon
alla olevasta (CQ WW RTTY).

> Cq ww RTTY on valitettavasti ajanut ssb -osan päälle mille emme voi
> mitään. Huonoja kelejä sattuu yhteen viikonloppuun, mutta yleensä
> kisamiehet workkivat sen mitä on saatavilla :)

t: OH1WZ

p.s. Paras tunti suotakoon kullekin; Joukon viesti (Oct 17 09:36)
oli mukava lukea. Toivottavasti ovat mukavia oppi-"tunteja" kurssilla.
Itse en ole koskaan saanut kiksejä qsovauhdista, sillä kun ei kisassa
voiteta, vaan lopputulokset ratkaisevat. Se on vähän niinkuin noi lööpit,
yksi juttu/puoli asiasta vain kerrallaan, jottei mene liian vaikeaksi.

Ilkka Korpela
http://www.helsinki.fi/~korpela