[CCF] Vs: USB sarjaportti ja CT tai TRLOG

oh3mep xjr at suomi24.fi
Tue Sep 6 04:25:37 EDT 2005

> Huomenia,
>
> Onko kellään kokemusta CT/TRlogin käytöstä USB
sarjaporttien > kanssa ? Itselläni on läppärissä Win2000 ja yksi
sarjaportti, jolla > toki ko. ohjelmat toimii. Installoin USB
sarjapulikan, joka
> luonnostaan installoitui COM10:ksi. Yritin
muuttaa sen COM1:ksi > tai 2:ksi, mutta eivät suostuneet muuttumaan ja
samalla
> läppärin oma COM1 mykistyi. CT/TRlogi tunnistavat vain COM1-
4, > eivätkä toimi COM10:n kanssa.

> Nyttemmin pitäisi vaihtaa
läppäri, jossa ei ole sarjaportteja ja
> samalla myöskin käyttis
vaihtuu XP:ksi. Kysymys kuuluukiin,
> toimiiko USB palikat paremmin
com:mittomassa läppärissä ja
> toimiiko ko. ohjelmat niiden kanssa.
>
> 73 de veijo/6KN

Moro,

niinkuin näillä listoilla yleisesti on
tapana, vastaan, mutta en varsinaisesti kysymykseesi. En siis käytä CT:
tä enkä TRlogia vaan NIMM loggeria. Se toimii hyvin sarjaportittomassa
Compaqissa (Win XP) kahdella Targuksen USB/rs232 -muuntimella. Siis
toinen avaintaa commin kautta CW:tä ja toinen keskustelee rigin kanssa
taajuustietoja jne.

Vastaavasti sitten yhdellä sarjaportilla
varustettussa Toshibassa ja WIN2000:ssa en samaa Targusta saanut
toimimaan ollenkaan. Samassa koneessa kuitenkin pcmcia-paikkaan tuleva
rs232-portti toimi mainiosti.

Eli jos on pakko siirtyä rs232-
portittomaan laptoppiin, niin varma valinta on pcmcia-lisäkortti. Se
toisin maksaa huomattavasti enemmän kuin ne USB-sovittimet. Itse
tarvitsen töissä edelleen sarjaporttia muutamaan sovellukseen ja ostan
kaikki koneet edelleen sarjaportillisina ongelmien välttämiseksi.
Ainakin HP myy edelleen koneita joissa sarjaportti löytyy vakiona.
Niissä täyttyy kaikki muutkin mun tarvitsemani erikoiskriteerit.

pete
oh3mep