[CCF] Ensi viikonlopun kontesti odottaa ...

jari.jokiniemi@nokia.com jari.jokiniemi at nokia.com
Mon Sep 19 03:41:44 EDT 2005

Soon moro,

Omana vakaana ja juuri tällä hetkellä ehdottoman muuttumattomana mielipiteenäni esitän, vastoin aiemmin ilmoittamaani mielipidettä, että SAC:n CW:tä ja SSB:tä ei tule yhdistää. Tähän on kaksi pääsyytä.
1. Jako kahdelle viikonlopulle antaa täällä ankarassa mutta kovassa Pohjolassa jonkinsorttiset tilastolliset mahdollisuudet kelvollisiin keleihin edes kerran kisavuodessa. Ne (muut), jotka viime viikonloppuna kisailivat, varmaankin ovat iloisia saadessaan nytkin toisen mahdollisuuden.
2. CW- ja SSB-osien pito erillään antaa DX-jahtaajille sekä tavalliselle kisaamattomalle väelle enemmän tilaa harrastaa tavanomaisia aktiviteettejaan.

Eikä perinteidenkään merkitystä tule väheksyä.

Edellä sanotusta voidaan johtaa, että nykyisen vankan ja juuri tällä hetkellä ehdottoman muuttumattoman ja vakaan mielipiteeni mukaan useamman moden yhdistetyt kilpailut pitäisi jyrkästi ja ankarasti sanktioiden kieltää.

Rauhaisampaa rinnakkaiseloa auttaisi myös, jos karkeasti arvioiden 80-90%% vähemmän merkittävistä kisoista lakkautettaisiin. Ei kuitenkaan taida toteutua, koska jokaisella pikku klubilla nyt vaan omasta mielestään täytyy olla oma kisa. Tässä pikkuklubiksi lasketaan mm. RSGB.

Eikä se sitä paitsi auttaisi juuri tähän nimenomaiseen eturistiriitaan, sillä SAC on itse asiassa suhteellisen vahvaa keskikastia, eikä RTTY:n maailmanmestaruuskisaakaan oikein voi vakavahenkisesti ehdottaa tappolistalle.

Pitää siis tehdä valintoja. Mitenkäs Suomesta voi pärjätä matalalla tribanderilla CQ WW RTTY single band 20:ssä? Pannaas vielä taustaoletukseksi, että lapset juoksee jaloissa eikä anna sen siunaaman rauhaa raariohuoneessakaan.

-Jari, OH3BU