[CCF] Olihan kuso roger - olihan

Ilkka Korpela Ilkka.Korpela at Helsinki.fi
Sun Apr 16 04:11:47 EDT 2006

CQWW CW jälkeen kirjoiteltiin
OH1WZ:
"Mulla on aina pudonnut 6-10 %, kun en ole tehnyt lokille mitään, nyt aion
 käydä jokaisen kuson läpi 2002-2004 lokeihini nähden, tutkin zonet
jenkeille netissä / callbookin avulla, vertaan ristiin japsikusot OH#&:n
loki kanssa jne.  Koska kuulemma suurin osa lokeista käy läpi moisen
tsekin.  Tästä tuleva efekti näkyy sitten pudotuksessa:
Ilman lisätemppuja 7-8%, lisätemppujen jälkeen ?%."

=> Nyt tuli UBN: Tulos -6.7%, ei menetettyjä kertoimia. Eli hyöty oli melko
marginaalinen  (1-3 %) 12 tunnin lisäpuljaamisesta.

OH6LI kirjoitti / vastasi tulloin:
"Jos lähtötaso on 7-8%, vaaka menee ihan kumpaan suuntaan vain.
Veikkaan että tuloksena on ??%.

Eli 7% loki on minun käsittääkseni jo niin sutta että sitä ei kannata
parsia. Jos siinä lokissa on merkitty epäselvät kusot (ehkä 10%kusoista) ja
poistaa niistä puolet, saattaa päästä 4% tasolle."

Eli ei sentään menty > 10% vaan hyötyä oli :)
Mutta toisilla putosi vielä vähemmän! On ne kovia hemmoja! Lisää kuullaan
myöhemmin.

ILKKA

p.s. PileUp -lehden toimitus odottaa edelleen apuja.

Ilkka Korpela
http://www.helsinki.fi/~korpela