[CCF] Turhan Multimedian paluu

jari.jokiniemi at nokia.com jari.jokiniemi at nokia.com
Wed Apr 19 12:02:54 EDT 2006

Epäilemättä maailmanmatkaaja saa epätarkoistakin ennusteohjelmista merkittävästi enemmän iloa kuin useamman syklin samasta paikasta aktiivisesti operoinut konkari. Martin esimerkissä yhteys siis oli välillä Suomi - eksoottinen paikka.

Sanottakoon nyt väärinkäsitysten välttämiseksi tai niiden korvaamiseksi toisenlaisilla väärinkäsityksillä, että en suinkaan millään lailla vastusta ennusteohjelmia. Noin periaatteelliselta kannalta suorastaan kannatan niitä. Olinpahan vain jotakuinkin pettynyt VOACAPin esitettyyn suoritteeseen alabandeilla.

Kaimani aikanaan toimitti sanottua alabandien ennustetarkoitusta varten auringon nousu- ja laskutaulukot, mistä hänelle näin julkinen kiitos annettakoon. Tosin siitä huolimatta edelleenkin eniten käyttämäni apuväline on samaa tarkoitusta ajava kahden vuosikymmenen takainen muovinen kartan päällä pyörivä viivasto.

-Jari