[CCF] Harri OH6YF on poissa

Klimoff Timo Timo.Klimoff at te-keskus.fi
Tue Aug 29 06:07:47 EDT 2006

Jenkkifox on poissa.

Teuvan äänen poistuminen radioeetteristä toisenlaisten aallonpituuksien käyttäjäksi ei tullut enää loppuvaiheessa yllätyksenä, mutta sen sitten lopulta tapahduttua pysähdytti. Itse sain tiedon XYL:ltäni maanantaiaamuna Göteborgiin. Göteborgissa käyttämässäni asunnossa kävi murtovarkaita lauantai-illalla - itse menetin kaikki ne matkatavarani silmälaseista alkaen, mitä asunnolta poissa olleena ei ollut mukanani. Olin siis valmiiksi "viritettynä oikealle jaksolle" ja samalla maallinen omaisuus tuntui enää - maalliselta omaisuudelta - rahalla korvattavissa olevalta. Maanantaipäivänä kiertelin kaupungilla ja samalla mietin mitä kaikkea Harrin kanssa tuli vuosien aikana touhuttua.

Nuoremmat kontesterit tai monet vanhemmatkaan eivät välttämättä tiedä, että erityisesti läpi 1990-luvun Harri oli OH-kontestitoiminnan avainhenkilöitä - tuolloin ehkä jopa suomalaisen kontestiyhteisön merkittävin hahmo. Kilpailutoiminassa hän saavutti menestystä kansainvälisten peditioiden mukana (PJ9W, OH0W, M6T muun muassa) ja oli aina OH-tulosluetteloiden kärkipäässä. Tämän lisäksi ansiot järjestötoiminnassa puhuvat puolestaan: kun mietimme CCF:n perustamista vuonna 1996, Harri oli se, joka teki "likaisen työn" ja konkreettisesti polkaisi kerhon pystyyn sääntöineen, tilinavauksineen ja logoineen. PileUP!-lehti syntyi pitkälti Harrin ansiosta: teimme yhdessä Harrin ja Arin OH5DX kanssa pari ensimmäistä lehteä paikanpäällä Kauhajoella Harrin silloisen yrityksen ColorMantilan tiloissa. Vielä sen jälkeenkin painaminen tapahtui Harrilla monen lehden verran - en muista mahdettiinko niistä edes yhdistystämme juuri mitään veloittaa. Harri teki myös pitkän rupeaman SRAL:n kilpailuamanagerina Tomin, OH6EI kanssa.

Harri oli aina positiivisella mielellä, sattui mitä sattui. Miehen hyvin tunteneet tietävät, että luultavasti "siellä jossain" hän tällä hetkellä nukkuu luurit päässä samalla kun CT:n auto-CQ jauhaa kutsuaan bandilla ... CQ TEST OH6YF SK

Timo, OH1NOA