[CCF] Bongoholisti

jari.jokiniemi at nokia.com jari.jokiniemi at nokia.com
Wed Dec 13 01:45:53 EST 2006

Minusta muutaman tuhannen direct-kortin kustannukset ovat aika pienet suhteessa kunnollisen tai edes kelvollisen aseman vaatimiin investointeihin. Saati jos omalle ajalleen laskee mitään arvoa. Että jos bongoja haluaa kerätä, niin eivät kortit nähdäkseni ole suurikaan ongelma kenellekään, joka on ne ylipäänsä kyennyt workkimaan.

Tässä yhteydessä kunnolliseksi määritellään asema, jolla on vähintään yksi nelikymppinen masto ja biimit kaikille bandeille neljästäkumpistä ylöspäin sekä kohtuullinen linukka (999++W). Kilpailuväelle sellainen rupusysteemi ei tietenkään riitä, eli edellä sanottu edustakoon alla kuulutettua tavallista DX-workkijaa. Mainittakoon, että olen jättänyt tarkoituksella kahden alimman bandin kunnollisuusmäärityksen tekemättä. Kun en ole oikein osannut näkemystäni siihen asiaan muodostaa. Luultavasti olen kuitenkin kallistumassa siihen suuntaan, että pyörivät yagit eivät ole välttämättömyys 80:llä - myös vertikaaliryhmillä voitaneen ehkä kenties mahdollisesti päästä luokkaan kunnollinen.

Oma korttikäytäntöni on ainakin tähän asti ollut, että laitan kaikki uniikit automaagisesti ja ennakoivasti liiton kautta. Ja lähes joka erästä myös jokusen himotuimmanoloisen puutteen postin kautta. Kaikki tulevat kortit tarkistan. Jos joku on minulle direktin lähettänyt, niin siihen direktinä vastaan. Jos joku on minulle liiton kautta lähettänyt, enkä minä ole jostain syystä jo ennakoivasti lähettänyt, niin siihen liiton kautta vastaan. Ja jos jotain yhteyttä ei lokista löydy, niin palautan kortin lähettäjälle asianmukaisilla merkinnöillä. Tämä kaikki aiheuttaa tietysti jonkin verran vaivaa eikä hommat aina suju sillä vauhdilla, kuin olisi suotavaa. Nytkin on 20 cm pino saapuneita kortteja tarkastamatta.

-Jari, OH3BU