[CCF] OH4AA viimeinen satsi Stakkimatsia tarjolla

kari.karvonen at phnet.fi kari.karvonen at phnet.fi
Sat Dec 30 09:14:31 EST 2006

Tervehdys
Myydään OH4AA stakkimatsiprojektin kaksi vihonviimeistä mastopurkkia.
Purkki sisältää platalla 22/50 ohm unun toroidimuuntajan, releet,
riviliittimen ohjausjohdolle. ylijännitesuojat ohjauspiiriin yms

Hamshäkkiin tuleva óhjauspurkki ei tule mukaan, koska niitä ei ole valmiina.
Rotarykytkimellä tehtävään ohjauspurkkiin minulla
  on skema. Kytkimen lisäksi pitää tehdä yksinkertaien diodimatriisi
ja 12 VDCtä purkille, Mastoon menee 5 karvainen piuha.Valmiita
ojauspurkkeja myy toki array solutions. Ohjauspurkkeja on olemassa
myös painonappiohjauksella, mutta olen itse todennun simppelin
vääntökytkimen hyvin käteväksi, osat eivät maksa paljoa
http://www.arraysolutions.com/Products/stackmatch.htm#top%20of%20page
Myös mikrohanmin ohjauspurkeilla voidaan tietääkseni ohjata
arraysolutions ´mastopurkkeja. Nyt tarjolla olevat stakkimnatsipurkit
ovat samankaltaisia kuin arrayn stack match.

Stakkimatsiin voidaan kytkeä 2-3 monobanderia tai samankaltaisia
multibandereita. Itselläni on kolme tribanderia
Voit ajaa jokaista antennia erikseen tai 3 stakkia tai kaikkia 2
stakin yhdistelmiaä. Iman jännitettä skkimatsipurkki on aina stakki
asennossa eli käytettävissä, vaikka hamshäkin ohjauspurkki olisi sökö.

Purkin speksi
Kotelo: Fiboxin vesitiivis painevalua oleva tukeva
kevytmetalllikotelo, maalattu IP65, made in Finland
Tehonkesto 5 kW/2x FT240-61 toroidi, käämitty teflonlangalla,
4 kpl Amphenol UHF liittimet, voit vihtaa ne N:ksi suht helposti
+ PG läpivienti ohjauskaapelille
4 kpl 16 A releitä
SWR kahdella antennilla 1,8...60 MHz <1,1...1,2
SWR kolmella antennilla 1,8...14 MHz < 1,4
                               21MHz < 1,5
                               30MHz <1,6
stakkimatsipurkkeja on käytössä n 10 kpl ja ovat toimineet moitteetta,
tehojakin on ajettu enemmän kuin "laki sallii"
Ylijännitesuojat on kytketty ohjaupiirin. Mitää alyä tai hienouksia
stakkimatsipurkissa ei ole.

Hintapyyntö on 175 ?.

73 ! Kari , OH5LF, 050 33 22 017
Hyvää loppu- ja uuttavuotta kaikille.