[CCF] Vertikaali pusikossa

'Zaba' OH1ZAA zaba at dlc.fi
Mon Feb 20 08:00:41 EST 2006

Sir Jari,

Ehkäpä et vielä ehtinyt saada viimeisintä selostustani. Luulisin, että
se selventää paljon. On vaarallista laittaa noin räikeitä vastakohtia
yhteen ja samaan lyhyeeseen lauseeseen, ilman tarkempaa taustaselitystä.
Luulisin, että jatkotarkennukseni selventää asiaa. Joka tapauksessa olen
valmis selittämään asiaa siihen asti ("whatever it takes"), kunnes tieto
on siirtynyt, ja eriävät mielipiteet ovat myös tervetulleita (perusteluin).

Minulta pitäisi myös löytyä 17 sivuinen julkaisemani artikkeli 1995
vuodelta, joka koskee samaa asiaa VHF-etenemisen kannalta, koskien
lähinnä mobileliikennettä, ja auton rajatun maatason vaikutusta. Taisi
olla Teletieto-lehti. Ääretön maatasohan on liikkuvassa liikenteessä
kohtalaisen epäkäytännöllinen. Lopputulos on, että antennit pitäisi
mieluimmin vetää irti auton rajatun maatason läheisyydestä, jolloin
virrat korissa minimoidaan, ja suuntakuvio määräytyy pääasiassa
alempana olevan maatason (ympäröivät maisemat) avulla. Muuten
kenttää ruokitaan pääasiassa ylikulkeville satelliiteille.

                                 73, "Zaba"  OH1ZAA/2