[CCF] Topband: receiving beacon on 1832.10 kHz

jari.jokiniemi@nokia.com jari.jokiniemi at nokia.com
Thu Mar 2 05:52:40 EST 2006

Yritin muuten tässä muutama kuukausi sitten saada DXCC komitealta jonkinsorttista perustelua sille, että minkä ihmeen valtakunnan takia DXCC:n säännöissä sallitaan etäaseman käyttö vain ja ainoastaan saman maan sisältä. Toisin sanoen se on ihan ok, että W6ÖÖÖ Kaliforniassa sijaitsevaa asemaa ajetaan vaikka New Yorkista, mutta ei ole ok, että OH3ÄÄ:n espoolaista asemaa käytettäisiin vaikkapa työmatkalta Englannista.

Ango-saksiseen kulttuuriin kuuluen vastauksen oleellinen sisältö oli, että väistetään kysymys kohteliaasti ymmärtämällä se väärin. Ja tehdään se vielä toisenkin kerran, vaikka miten vääntäisi rautalangasta. Muistuttaa erehdyttävästi ikiväittelyä aiheesta "miksi pakettiradion käyttö on kielletty" - "koska se on kielletty".

Toisin sanoen mielestäni kaikin puolin täysin tarpeettomalle etäkäyttörajoitteelle ei esitetty kerrassaan mitään perusteluja. Ei järjellisiä eikä edes järjettömiä.

-Jari, OH3BU