[CCF] VL: Peruskisan punnertaminen

Pertti Paalanen pertti.paalanen at epproject.inet.fi
Sun Mar 5 00:11:34 EST 2006

>Näinhän saa myös Lappeenrannan Maalaiskunnan Laskettelijoiden
>viikkokilpailun voittajatkin.
>Silti heidän tuloksensa lasketaan alppisirkuksen Maailman Cupin
>Kristallipallokilpailuihin mukaan.
>Lasketaanhan ?
>Risto

Nyt täytyy tunnustaa, että olen kait kerran ollut näissä perinteisissä
OH-kisassa pisteillä ja Peruskisassa kerran lähettänyt lokin, sekin
muistista tehty, näytti kelpaavan ja kaikki oli tyytyväisiä.

Molemmista sen verran kokemusta, ettei niitä voi edes verrata, ovat ihan eri
maailmoissa nykyisillä säännöillä.

Asiasta toiseen pidin kolme qsoa viikolla 28 Mhz cw NAC 10 vai mikä se on
nykyisin ja yhden SSB melkein naapuriin, kaikki asemat jotka silloin kuulin.
Yksi SM asemakin kuului cw:llä ajoittain.

Onko kisaa markkinoitu etelään, ES, LY ja YL jne tai itään UA1 ja UA3 jne
jokunen asema sielläkin, olisi täältä kaakon kulmallakin asemia.
Täällä kuunneltuna kisa vaikuttaa vähän länsipainotteiselle ainakin
talvella, osallistuvat asemat ja kaikki vasta-asematkin, jos ei aurora
käännätä antennia pohjoiseen.
Kesällä saattaa olla jopa pitemmälle avauksia vielä siihen aikaan.

73, Pertti OH5TQ
http://personal.inet.fi/koti/oh5tq/
OH-Maraton listan 2005 muutoksista yhteenveto "tekele"
Pertin päiväkirjassa