[CCF] e QSL cc

Antti Nevantaus antti.nevantaus at gmail.com
Tue Nov 7 05:58:15 EST 2006

Tervehdys,

eQSL:ää olen käyttänyt hiukkasen, mutta LoTW:a en vielä ollenkaan joten
vertailuun en valitettavasti kykene. Mutta pääkohdat eQSL:n käytössä ovat
kutakuinkin seuraavanlaiset:

1. Käyttäjän tulee rekisteröityä, ja vahvistaa henkilöllisyys
RA-lisenssillä, onnistuu skannaamalla ja lähettämällä sähköisesti eteenpäin.

2. Sitten suunnitellaan QSL-kortti, mihin QSO-tiedot tulevat
automaattisesti.
3. Tämän jälkeen voi lähettää (jälleen sähköisesti) ADIF-muodossa olevan
lokin omaan "Outboxiin", eli lähtevien QSL:ien kansioon. Sieltä ne siirtyvät
muiden eQSL-käyttäjien "Inboxiin".
4. Omasta saapuvien kansiosta voi sitten käydä vilkuilemassa, mistä kortteja
on tullut...

Ainakin isomman QSO-määrän lähetys sujui ilman kommelluksia, ja ihan
kohtuullinen määrä on tullut kuittauksiakin. Muutaman vanhemman pedition
QSOja siellä on myös, muuten lähinnä yksityisiä käyttäjiä (n.100 000 tällä
hetkellä).
Systeemi on maksuton, mutta jos haluaa tehdä pienen lahjoituksen,
vastineeksi saa ainakin hienommat vaihtoehdot QSL-kortin pohjaksi...

73 de Antti - OH2KMG