[CCF] CQ WW CW 2006

oh3mep at radiola.fi oh3mep at radiola.fi
Tue Nov 28 07:17:23 EST 2006

oh1wz wrote:

>  CQ WW OH2BH
>
>   Eipä tullut 160/80 herkkukelejä tälläkään kertaa. LA-SU
> yönä varsinkin bandi (80) oli outo. Kun käväisin klo 01 GMT
> 14 MHz, kuulin ZL6QH, CE4CT, PY jne, muttei amerikkalaisia,
> eli keli oli jotenkin "länteen kierollaan".

> VY2ZM, joka hyvällä kelillä kuuluu
> biimiin s9+10 oli vaisu s6-8, sekin indikoi keliä.

Hmm, kovasti ihmetyttää kommenttisi. Kuuntelin la aamuna 80:n bandia siinä
auringonnousun aikoihin ja ihmettelin jenkkien määrää bandilla. Ihan siinä
bandin alkupäässä oli juuri VY2ZM jonka signaalin voimakkuutta ihailin
aina ohi selatessani. Mulla se oli eteläpohjammaalla mittarissa yli 9
_pitkään_, parhaimmillaan +15dB. Ja kun antennina on vaan pari dipolia
joilla ei yleensä pakkokertoimia enempää jenkkejä kisassa saa. Koko bandi
tuntui olevan täynnä itärannikkoa! Sunnuntaina aamulla keli olikin sitten
selvästi heikompi.

pete
@oh6r