[CCF] Single bandit SAC:ssa?

oh3mep at radiola.fi oh3mep at radiola.fi
Tue Sep 19 03:32:32 EDT 2006

> Moro,
>
> Selittäisikö joku miksi jotkut workkivat single bandeja SAC:n
> kaltaisessa kisassa, jossa maat kisaavat toisiaan vastaan? Single band
> -miehet/naiset pystyvät ajamaan vain murto-osan niistä pisteistä mitä
> All band -ukot. Sen ymmärrän että jos ei ole kuin yksi bandi käytössä
> niin ajetaan sitä ainutta.
>
> Juha OH6XX

Moro Juha,

no esimerkiksi siksi, että toiset tykkäävät tyttärestä eikä äidistä. Tai
joku ei koe sitä _niin_ tärkeäksi, että Suomi voittaisi Färsaaret. Kuten
Jukka -6Li on moneen kertaan korostanut, ei Suomen voitto ole kuin lokien
lähettämisestä kiinni.

Jonkun mielestä voipi olla mukavampaa testata jonkun singlebandin
suorituskykyä vaikkapa isompiin kisoihin valmistautuessa. Tahi jos työ,
perhe tai joku muu sairaus rajoittaa kisaan käytettävissä olevaa aikaa,
voi joku haluta kilpailla sellaisessa sarjassa, jossa muun toimen ohessa
saattaa silti pärjätä.

Suuri osa kilpailuihin osallistuvista varmaan kuitenkin kilpailee itseään
vastaan. On kiva verrata asemansa muutosten vaikutusta tai taitojensa
kehittymistä.

Sitäpaitsi kysehän on vaan siitä kuinka niitä tuloksia mitataan. Mun
mielestäni olisi hienompaa, jos JOKA luokan voittaja olisi suomalainen.
Yhteispisteissähän voisi hyvin voittaa suurella määrällä "huonoja"
AllBand-lokeja joilla ei kuitenkaan sijoittuisi siinäkään kärkisijoille.
Onko se nyt sitten jotenkin hienoa?

Itse en workkinut cw-osaa ollenkaan. Koin tärkeämmäksi rakennella asemaa
seuraavan viikon koitosta varten. Asema olisi ollut vapaana, mutten
löytänyt ketään kiinnostunutta operaattoria. Mainostin tosin 15m
singlebandia, koska SOAB -luokkaan ei olisi löytynyt kilpailukykyisiä
antenneita.

Niin ja se ensviikonlopun kisa johon valmistaudumme on CQWW RTTY eikä SAC
SSB.

pete
oh3mep
@oh6r