[CCF] CCF ja aliarvostettu RTTY

pete oh3mep at radiola.fi
Thu Jul 5 15:19:42 EDT 2007

Kari Hirvonen wrote:
> Vapaata ajatusten vaihtoa .... sallittanee ...
>

> Veljet,
>
> Ihan vain näin CCF aktiivijäsenä ja jonkinlaisena RTTY
> kilpamoden kannattajana ja sparraajana totean taas
> kuinka tätä kilpamodea edelleen aliarvostetaan ja
> sorsitaan CCF nykyhallituksessa. Harmin paikka.

Enpä taaskaan malta olla kommentoimatta. Olen kyllä vahvasti Karin
hengenheimolainen, mutta toivon silti hiukan malttia löylynheittoon.
Mielestäni  CCF:n on toiminut viimeaikoina mallikkaasti ja saanut
selvästi paljon aikaan. Pelkästään uutta hallitusta en halua vielä
puolen vuoden rupeman jälkeen kehua, mutta trendi on viimeaikoina ollut
muutenkin hyvä. CCF:n lehti on monipuolinen ja muutakin kehitystä on
tapahtunut. Kotimaan kilpailuihin on saatu selvästi uutta nostetta mm.
nopeutuneen tulospalvelun ansiosta. Siinä nähdäkseni CCF on ottanut
laajemman roolin kuin aiemmin, voin toki olla väärässäkin.

Kuvittelisin, että hallitus on kyllä avoin uusille ajatuksille, mutta
toteuttamismahdollisuudet ovat rajalliset. En ainakaan itse oleta, että
juuri minun hyväkseni kukaan muu alkaa paljoa vaivaa näkemään.
Yhteistyöhalua ja tukeakin varmaan löytyisi jos joku ottaisi aktiivisen
roolin kehittämisessä. Vapaaehtoisia tekijöitä vaan ei
harrastustoiminnassa tahdo yleensäkään jonossa olla, haukkujia kyllä.

Antamasi esimerkit ovat osittain epäreiluja. CCF ei pysty ihmeitä SAC:n
sääntömuutosten hyväksi tekemään vaikka haluaisikin.

Kesäleirin kilpailufoorumikaan ei varmaan ole tarkoituksellisesti
RTTY-aktivisteja syrjivä. Ohjelmassa näyttäisi olevan OH5Z-aseman
esittely, muistaakseni sieltä on kyllä RTTYäkin aktiivisesti workittu?

Itse olen jo vuosia aktiivisesti "äänestänyt jaloillani". En kuulu
yhteenkään kerhoon tai yhdistykseen jonka jäsenyydestä en koe selvästi
saavani vastinetta tai jonka periaatteita tai toimintaa en ole valmis
kannattamaan. Maksoin kyllä esim. SRAL:n jäsenmaksua reilut 15 vuotta,
en enää. Kyse ei ole niinkään rahasta vaan periaatteesta. CCF:n en ole
koskaan kuulunut samasta syystä vaikka olenkin RA kilpailutoiminnasta
jollain tasolla ollut aina kiinnostunut. En vain kokenut sen palvelevan
kaltaisiani "b-luokan kilpailijoita". Nyt olen CCF:n suhteen eri mieltä
ja olen ajatellut liittyväni jäseneksi. Tosin sen aktiivisen ensimmäisen
askeleen ottaminen on vielä jäänyt tekemättä. Korjattakoon tilanne
samantien, sähköpostilla kysymällä saatte laskutusosoitteen ja muut
tarvittavat tiedot.

Jos joku alkaa aktiivisesti CCF:n sisällä tai miksei muutenkin keräämään
  digikilpailuista kiinnostunutta ryhmää harrasteemme tämän osa-alueen
edistämiseksi, olen mukana. Mihinkään vetovastuuseen ei kyllä aika
valitettavasti riitä.

73 kaikille modesta riippumatta
pete
oh3mep at radiola.fi