[CCF] Myydään DX-engineering Reversible Beverage System yms

Kari Karvonen kari.karvonen at phnet.fi
Mon Aug 25 16:36:58 EDT 2008

Tervehdys

Tontin tilanpuutteen takia joudun purkamaan (valitettavasti) DX
engineeringin kaksisuuntaisen beveragen , joka on W8JI käsialaa. Olen
käyttänyt sitä puoli vuotta ja kokemukset ovat olleet erinomaiset.

Tyyppi	DXE-RBS-1P
hinta 140 euroa

Ohessa linkki:
http://www.dxengineering.com/Parts.asp?
ID=211&PLID=107&SecID=32&DeptID=12&PartNo=DXE%2DRBS%2D1P
josta löytyy tekniset tiedot ja manuaali

Suunnan beveragella saa vaihdettua syöttämällä koaksiaaliin - 12 VDC
tai 12 VAC. Manuaalisssa on ohje.
Eleganteimmin saat sen hoidettua "feedpoint voltage couplerilla" DXE-
FVC-1. Hinta 50 euroa
http://www.dxengineering.com/Parts.asp?
ID=818&PLID=164&SecID=80&DeptID=12&PartNo=DXE%2DFVC%2D1

Beverage tarvitsee lisäksi 450 ohmista avolinjaa. Manuaalin sivun 8
mukaisesti tarjolla on 480 jalkaa ladderlinea. Tämä pituus toimii 40,
80 ja 160:llä. Kokemukseni mukaan 40 ja 80 toimivat erinomaisesti ja
160 kohtuullisen hyvin.
Hintaa avolinjalla on 150 euroa (480 jalkaa = 146,3 m).

Lisäksi löytyy puutolpan päälle käteviä "Ladder line Couplers", jolla
avolinjan saa ryhdikkäästi asenennettua.

On mahdollista rakentaa 4 suuntainen beverage systeemi kahdesta
kaksisuuntaisesta.
Minulla on myös ollut  DX engineering preamplifier, mutta se on
beveragen kanssa melko turha kapistus.

73 ! Kari OH5LF