[CCF] Oppimista ukrainalaisilta

timo.korhonen at elisanet.fi timo.korhonen at elisanet.fi
Thu Dec 25 16:16:36 EST 2008

Moro

Pari sanaa täältäkin. Kuten Juha kirjoitti, hänen viestiään oli tulkittu täysin väärin. Ukrainan pojat
saivat lopulliset tulokset valmiiksi todella nopeasti. SAC:n ongelma on aina ollut se, että lopulliset
tulokset saataisiin valmiiksi edes ennen seuraavan vuoden kisaa.

Tämähän ei ole kommentti nykyisiä lokintarkastajia vastaan, vaan yleinen kommentti koko asiasta.
Asia liittyy paljolti SAC:n hallinnointiin ja nykyisiin täysin naurettaviin " kaikkien pitää olla yhtä mieltä "
periaatteisiin, joita SAC:n hallinnoinnissa käytetään. Tosiasiahan on se, että tanskalaisten ja norjalaisten
SAC aktiivisuus ja tulokset ovat sillä tasolla, että heillä ei pitäisi olla mitään puhevaltaa näissä asioissa.

Suomalaisten ja ruotsalaisten pitäsi päästä jonkinlaiseen ratkaisuun kisan hallinnoinnista ja säännöistä.

Nykyisten sähköisten lokien ja lokintarkastussoftien maailmassa asioiden pitää tapahtua nopeammin.
Myös sääntöjä pitää kehittää sellaiseen suuntaan, että myös ei-skandeilla on mukavaa SAC:ssa, sitä
ei ole 100-300 qsoa 24 tunnissa. SAC on nykymuodossaan aikansa elänyt ja elinkaari on jyrkästi
alavireinen. Jopa täältä skandeista SAC:in workkiminen on tylsää touhua, olin itse tänäkin vuonna
OH5Z:lla molemmissa osissa ja M/M oli ainoa järkevä vaihtoehto, toinen on SOAB, muut luokat
joutaa nykymuodossaan vaikkapa poistaa, esim M/S on typeryyden huippu koska ei-skandit ei pahemmin
cq:ta kutsu ja 10 minuutin bandinvaihtosääntö rajoittaa kertoimien siirrätystä.

Jotain aktiivisuudesta kertoo myös se, että jos claimed scorejen perusteella OH voittaa 1,8 miljoonalla
pisteellä ja OH5Z:lla ajoimme selvästi enemmän, niin yhden aseman mukana olo tai pois olo ratkaisee
kisan voiton. Eli nyt on korkea aika tehdä radikaaleja muutoksia.

Timo
oh6gle