[CCF] Kokemuksia kontestien ajosta pikkuteholla (yseistäkin)

Hannu Säilä hannu.saila at mbnet.fi
Sat Mar 15 15:28:08 EDT 2008

Ari Pietikäinen (OH2BSI) kirjoitti:

En lue itseäni millään muotoa oikeaksi kontesteriksi, kunhan huvikseni
touhotan. Joskus, tai oikeastaan

-------------------------
Mielestäni olet kontesteri ja siitä parhaasta päästä.
Olen itse "ainakin hieman" sitä mieltä, että mikäli kilpailussa ei ole
hauskaa, niin kyseessä on ammattilaissuoritus eikä silloin välttämättä
ole kellään hauskaa.

Teesejä:
1) Workin kotimaan kilpailuita (kun workin) pääsääntöisesti siten, että
en lähetä lokia ollenkaan. Mielestäni ne yhteydet pitäisi silti hyväksyä
vasta-asemilleni.
2) Useimmiten en worki useita asemia.
3) Jos kuulen kauniin CW-signaalin tai mielestäni hyvin operoivan
aseman, suosin sellaista asemaa.
4) Kutsun kerran (tai pari) kaikkia kuulemiani asemia, mutta en suosi
niitä asemia, jotka eivät tunnu kuulevan minua.
5) Diskriminoin asemia, jotka vaikuttavat tahallisesti käyttävän huonoa
äänenlaatua tai jotka splatraavat, ellen sattumalta havaitse, että
splatteri on tahatonta.
6) Diskriminoin usein asemia, joiden huomaan tulevan taajudelle
selvittämättä onko se ns. vapaa (minulle riittää yksi kysymys taajuuden
vapaudesta).
73
Hannu OH3WW (OH1HS, OH10A)
ps. yritän tulla kalakukkokisaan ja jos herään riittävän aikaisin,
lähetän lokinikin
 :)