[CCF] Esitys uusiksi SAC säännöiksi

Tomi Ylinen tomi.ylinen at luukku.com
Thu Nov 6 02:33:37 EST 2008

Markolla oli hieno kirjoitus. Minusta kuitenkin on turha haikailla sellaisen perään, että SAC olisi jotenkin edelläkävijä. SAC on maailmalla pikkukontesti ja sellaisena pysyy/pysyköön.

Se on ainoa kisa, jossa me skandit saamme olla kukkoina tunkiolla. Siitä edusta täytyy pitää kiinni. Silloin myös pikkupistoolit mahtuvat bandille. Muistanpa kuinka mehuissaan Kari OH2XX (=6LK) oli 15 vuotiaana noviisina (kauan sitten), kun oli kokelasluokkalaisena (max 15 w) onnistunut ajamaan SACissa pailuppia 15:lla.

Jarin tribander/single element ajatus on hyvä. Mutta riittääkö aktiviteetti, jos pirstotaan luokkia liikaa? Nykyluokissakin voi välillä muutamalla kusolla saada scandinavian mestaruuden. Toisaalta eipä lisäluokat paljoa maksa. Ja voishan se olla niin, että kun ollaan CW/SSB/mixed, niin TS ja LP luokat olis vain mixed.

Baltteja en ottaisi rikkomaan meidän SAC-lintukotoa.

Scandien keskinäisiä kusoja kannatan (1p, oma maa 0 p). Kertoimina skandimaat ok mutta ei missään tapauksessa maakuntia.

t T