[CCF] Rosvot kiinni, mutta miten...

Ville Hiilesmaa oh2mm at nettilinja.fi
Sat Sep 6 16:44:34 EDT 2008

Onneksi olkoon EU 14 MHz plakaatista, Timo.
Congrats myös muille Suomen pojille, taisi tulla 6-7 perkuulautaa.
Tästä itse Mannerheimkin olisi ylpeä.

"Hakkaa päälle Suomen poika
- eihän rosmot meitä voita!"

Olin itsekin tuossa 20 m Single Assisted luokassa Oolannista (OH0E)
Seuraavassa vähän vertailua:
Ei tässä tarvi kutsuja salailla kun kaikki data on julkista.

SOSB 14 MHz, NON-ASSISTED:

           Q     Z   C
CT8T   3095 38 135
S57AL  1995 38 151
YT5G   2374 38 139
YT3M   2137 37 125

SOSB 14 MHz, ASSISTED

OH0E   1965 39 148
F8DBF  2278 36 147
ES5RY  1082 37 148
DL1IAO 1862 39 150
IQ2CJ   1974 38 153
LY8O    1769 40 156
EA3KU  1793 39 150

Eli: Olen samaa mieltä Timon kanssa, eli S57AL:n kerroin sopisi paremmin Assisted luokkaan.
Itse plokkasin tarkkaan joka kertoimen clusterista ja sain 3 vähemmän kuin ko. hemmo.

Me jotka olemme 20 singleä workkineet tiedämme miten vaikeaa on saada ne 10 viimeistä kerrointa.
Clusterin avulla tullee noin 10 kerrointa, joita et millään kuuntelemalla voi löytää bandilta.

Ihmetyttää myös CN2FF ja CN2FB World "Recordit" 160:lla ja 80:lla huimilla kertoimilla...

CQ Contest Committee on nähtävästi hampaaton näiden ex-itäblokin kavereiden suhteen.

Ville OH2MM